Американский скульптор Ричард Серра ушел из жизни в возрасте 86 лет, как сообщает The Washington Post. Ричард Серра признается многими критиками самым влиятельным скульптором 20-го века. Vandals are quickly apprehended after defacing a Richard Serra sculpture in Qatar, Elon Musk becomes the world's richest person, and other news. Американский скульптор Ричард Серра ушел из жизни в возрасте 86 лет, как сообщает The Washington Post.
Умер американский скульптор Ричард Серра
В возрасте 85 лет скончался известный американский скульптор Ричард Серра. Причина смерти — пневмония, сообщила газета The New York Times со ссылкой на адвоката скульптора Джона Зильбермана. Characterized as a quintessential Renaissance man, solemn sculptor Richard Serra has celebrated sixty steadfast years of international success. После школы Ричард Серра поступил в Калифорнийский университет в Санта-Барбаре, где изучал английскую литературу, параллельно работая на сталелитейных заводах, чтобы оплачивать свое обучение. Американский скульптор Ричард Серра скончался на 86-м году жизни, передает информационное агентство The Washington Post.
Richard Serra is the first artist to receive the President's Medal from the Architectural League NY
Ричард Серра приобрел мировую известность благодаря своим уникальным работам, в которых он сочетал металлические конструкции с пространством, вызывая у зрителя множество эмоций и размышлений. Его творчество останется в истории и будет вдохновлять многих поколений художников и ценителей искусства.
Городские власти в конечном итоге хранили скульптуру на окраине Парижа в Муниципальном фонде современного искусства FMAC , который курирует более 23 000 произведений искусства, только для того, чтобы вернуть ее на короткую выставку 2008 года под названием «Монумента».
Его работы установлены в девяти городах Германии. Она состоит из четырех высоких стоящих стальных плит, охватывающих километр пустыни, окруженной низкими гипсовыми обрывами. Ранее умер 91-летний актер Рон Харпер, снявшийся в «Планете обезьян» и сериалах 70-х.
Сперва он изучал английскую литературу в Калифорнийском университете, затем некоторое время работал на сталелитейном заводе — там и заинтересовался свойствами этого металла. Свои первые работы он создавал с использованием различных материалов, включая резину и свинец, но вскоре его главным материалом все же стала сталь. Работа Splashing в 1968-м, например, была создана путем разливания расплавленного свинца по углам помещений.
Richard Serra in Qatar – East-West/West-East
In 2005, eight major works by Serra were installed permanently at the Guggenheim Museum in Spain. He started drawing at a young age and was inspired by the time he spent at a shipyard where his father worked as a pipefitter. Before his turn to sculpting, Serra worked in steel foundries to help finance his education at the Berkeley and Santa Barbara campuses of the University of California. He then went on to Yale, where he graduated in 1964.
Getting it [paint] off and maintaining that beautiful surface will be impossible. The rest of the Art Commission seemed to agree, with everyone but Laragione voting to approve the project.
The presentation also clarified that the eternal flame that will flicker at the monument will be a digital projection in a hollow of the wall. It will be played day and night throughout the year. This would allow Pestronk and company to get started, but still allow the Art Commission to veto the wording if they were dissatisfied the text on the pillars.
Serra went as far as to sue the US government over the verdict but failed. The work was cut into three parts and now resides in a warehouse in Brooklyn. Affection for his work began to accelerate in the following decade when he broke with the right angles of modernism and embraced curvature. His Torqued Ellipses, made in the 1990s using rolled steel plates, could all be entered and walked around. The Matter of Time, eight curved sculptures made between 1994 and 2005 for the Guggenheim Museum Bilbao, became his career-defining work.
The students have been protesting and the college administration is trying to maintain a low profile. Go nerds! From the New York Times: Monumental works by Serra, Noguchi and many others occupy the grounds, and the collection of Louise and Leonard Riggio continues inside their house. By Hilarie M.
В возрасте 85 лет ушел из жизни знаменитый скульптор Ричард Серра
In 2014, SLAM's exhibit "Sight Lines: Richard Serra’s Drawings for Twain" explored the model Serra made for his large-scale sculpture, Twain, in downtown St. Louis. Richard Serra’s largest public artwork to date, a line of four 45-foot-tall steel plates spanning nearly four miles in the western Qatari desert, has been vandalized once again. American artist Richard Serra died on Tuesday at age 85. Знаменитый американский скульптор Ричард Серра, работавший также в области кино и видеоарта, ушел из жизни в возрасте 85 лет в своем доме в Нью-Йорке. Richard Serra's Tilted Arc. Aerial view of sculptor Richard Serra's controversial piece 'Tilted Arc', prior to its removal, at Federal Plaza, New York, May 10, 1985.
Richard Serra, uncompromising American abstract sculptor, dies aged 85
Источник: culturenow. Скульптор умер в своем доме в Нью-Йорке. По сообщениям СМИ, причиной смерти стала пневмония. Серра родился в 1938 году в Сан-Франциско. Азы художественного образования он получил в Йельском университете, где учился под руководством Йозефа Альберса.
Ученик бывшего учителя Баухауса Джозефа Альберса , Серра начал создавать абстрактную скульптуру из тяжелых материалов — в форме известной как Process Art. В начале 1970-х он сосредоточился на создании монументальных заказов для конкретных объектов из стали Cor-Ten. Несколько частей его публичной скульптуры вызвали споры, хотя его репутация одного из самых новаторских абстрактных скульпторов остается нетронутым.
Действительно, судя по отзывам кураторов музеев, Серра — один из самых высоко оцененных художников-постмодернистов. В период с 1957 по 1961 год он изучал английскую литературу в Калифорнийском университете в Санта-Барбаре, а затем изучал изобразительное искусство в Йельском университете под руководством великого Джозефа Альберса в период с 1961 по 1964 год. Но его первые скульптуры были построены из обрезков резины, которые он переставлял и скручивал в формы, с юмором повторяя имена таких художников, как Джексон Поллок, Джаспер Джонс и Пабло Пикассо. Ранние стальные скульптурыПервые металлические скульптуры Серры были полностью абстрактными по своей природе.
Как сообщает газета со ссылкой на адвоката, Серра умер во вторник 26 марта от пневмонии в своем доме в Ориенте, штат Нью-Йорк. Согласно изданию, Серра намеревался стать художником, но стал одним из величайших скульпторов своей эпохи, чьи работы имели "мистический эффект" из-за своеобразия форм. Серра работал с металлом и промышленным сырьем, в том числе, сталью, свинцом и резиной.
Joe Laragione, a painter on the board, grew so concerned about the possibility that he eventually voted to not approve the project. Getting it [paint] off and maintaining that beautiful surface will be impossible. The rest of the Art Commission seemed to agree, with everyone but Laragione voting to approve the project. The presentation also clarified that the eternal flame that will flicker at the monument will be a digital projection in a hollow of the wall. It will be played day and night throughout the year.
В печатном номере
- Легендарный американский скульптор Ричард Серра скончался на 86-м году жизни | 27.03.2024 | NVL
- Richard Serra Is Carrying the Weight of the World
- Richard Serra in Qatar – East-West/West-East
- Site Index
- The Matter of Time, 2005
- The Matter of Time, 2005
Умер американский скульптор Ричард Серра
Источник: culturenow. Скульптор умер в своем доме в Нью-Йорке. По сообщениям СМИ, причиной смерти стала пневмония. Серра родился в 1938 году в Сан-Франциско. Азы художественного образования он получил в Йельском университете, где учился под руководством Йозефа Альберса.
С середины 1960-х начал создавать первые масштабные объекты, выполненные из стали, черпая вдохновение в окружающем мире, в том числе в собственной биографии. Его отец, выходец из Испании, работал на судостроительной верфи. Сам Серра в юности подрабатывал на сталеплавильном заводе. В 1964 году он побывал в Париже, где посетил мастерскую Константина Бранкузи и пытался познакомиться со своим главным кумиром, Альберто Джакометти. Широкая известность пришла к скульптору в 1981 году, когда в Нью-Йорке установили его масштабную работу под названием «Повернутая дуга».
The first, Plate A, is 10 feet 6 inches high, 20 feet long, and eight inches wide. Plate B will be placed to its right and punches in at nine feet high, 20 feet long, and eight inches thick. The Serra installation is a result of a massive new donation by art collectors Keith and Kathy Sachs, who have dedicated most of their holdings to the Philadelphia Museum of Art. This includes the Serra sculptures, which they commissioned in 1988. The city owns the Rodin Museum, although it is administered by the Philadelphia Museum of Art which the city does not own in full although it does own the building.
Она появилась на одной из площадей Манхэттена, вызвав бурю протеста у горожан. Скульптура простояла на этом месте до 1989 года, когда по решению суда ее разрезали на три части и отвезли на нью-йоркский склад. Серра считал, что главная функция искусства — помогать людям думать и видеть по-новому. Материал подготовил Александр Быковский.
Richard Serra, uncompromising American abstract sculptor, dies aged 85
Contemporary American artist Richard Serra, known for his massive yet minimalist steel sculptures, died Tuesday at age 85, US media reported. Ричард Серра признается многими критиками самым влиятельным скульптором 20-го века. Rendering of Richard Serra sculpture on the Rodin Museum grounds, presented at December 2016 Art Commission meeting.
Известный композициями из металла американский скульптор умер от пневмонии
В США скончался 85-летний скульптор Ричард Серра, сообщила газета The New York Times. При воспоминании об этой нелепости Серра обычно отстраненно отвечал, что, по его мнению, воры или те, кто допустил неосторожность, скорее всего, "продали его, чтобы сделать бритвы". Ричард Серра, хотел стать художником, но вместо этого занял место одного из величайших скульпторов своей эпохи, пишет издание.
Легендарный скульптор Ричард Серра скончался в возрасте 86 лет
The students have been protesting and the college administration is trying to maintain a low profile. Go nerds! From the New York Times: Monumental works by Serra, Noguchi and many others occupy the grounds, and the collection of Louise and Leonard Riggio continues inside their house. By Hilarie M.
Серра работал с металлом и промышленным сырьем, в том числе, сталью, свинцом и резиной. С самого начала своей карьеры он провел десятки выставок в галереях и музеях в США и за рубежом.
His signature style focuses on the idea of space and motion, as well as the physical relationship between the visitor and the sculpture, inviting the viewer to explore from multiple angles. The rust-colored steel plates he uses the most, create an almost tangible physicality that encourages one to stop and experience his art.
After studying English Literature at the University of California at Berkeley, Serra decided to pursue a career in the arts and enrolled in the University of California at Santa Barbara, followed by a study at Yale University. It was there, under the guidance of renowned abstract painter Josef Albers , that Serra developed a superior knowledge of the art world. In order to support himself during his studies, Serra worked in steel mills, without realizing that this experience would be the driving force of his later success as a sculptor. In 1964, Serra went to Paris for a year to explore his creativity.
How can anything so preposterous feel matter-of-fact? How can it stun while coming as no surprise? Serra is the straight-line consummator of Minimalism, the aesthetic revolution that, in the nineteen-sixties, redefined what sculpture is and what it does. Rather than offer objects for contemplation—as Bernini or Rodin or even expansive modernists such as Giacometti and David Smith did—minimalist artists induce acute self-consciousness, making us aware of where we are in a given space and how our sensations alter as we move.
Minimalism ratified in art a mid-century shift to the sprawling new world of superhighways, airports, corporate plazas, malls, and big-chambered contemporary museums. Boxes by Donald Judd, tiled metal plates on the floor by Carl Andre, and fluorescent fixtures by Dan Flavin irradiate rather than occupy space. The inside-out aesthetic spread to many arts, notably music and dance, and remains a tacit lingua franca of curated exhibitions to this day. He was born in San Francisco in 1938, to a Spanish-American father and a mother who had Russian-Jewish immigrant parents. With the truculent personality of some physically strong, emotionally hypersensitive people, he swaggered into action by ladling molten lead into junctions of gallery walls and floors. It was a way of moving beyond the finished objects of the first-generation minimalists by making things—ragged lengths of lead, pulled out into rooms—whose subject was the making of them. Did the cool effects secrete hot rage? Those were, and remain, terrific as more than representations of the real—they are realities, raising the stakes of minimalist confrontation.
Almost by the by, they are elegant, too. Earthworks, as they were termed, were an overshoot, functioning as art mainly by way of documentation or dedicated tourism. Serra kept his evolution to gigantism primarily in town and in art parks, where it could relate to existing structures and tended landscapes. The works, rather than complementing their settings, oppose them, with right-angled forms in nature and sinuous ones against angular architecture.