Новости икона державная пресвятой богородицы

Очистив икону от пыли, они к своему удивлению увидели изображение Божией Матери, сидящей на троне. На «Державной» иконе Богородица, словно царский скипетр, держит в Своих руках крест.

Державная икона Божией матери: 8 фактов из истории

И защищаемся милосердием Превознесенной [очень уважаемой] Владычицы и этому сегодня радуемся, потому что пришла Заступница на стражу земли Своей. Перевод: Обороняющей Военачальнице, Защитнице нашей Державной, песнопения благодарственные приносим о даровании нам иконы Ее святой, ею же защищаемы, ничего не устрашимся, ибо наше спасение не от людей, но по милосердию Преблагословенной Владычицы. Потому сегодня радуемся и празднуем светло, так как пришла Державная на стражу земли Своей.

Придя к нему в дом, Адрианова сообщила ему о своих сновидениях и просила совета как поступить. Николай собирался служить вечерню и пригласил Адрианову вместе с собой в церковь, где показал ей все старинные иконы Богоматери, находящиеся в храме и на иконостасе, но Адрианова ни в одной из них не находила какого-либо сходства со своим сновидением. Тогда по совету сторожа церкви и еще одного прихожанина, случайно зашедшего в церковь, о. Николай стал усердно искать икону повсюду: на колокольне, на лестнице, в чуланах, и, наконец, в церковном подвале. И вот именно в подвале, среди старых досок, разных тряпок и рухляди, в пыли, была найдена большая узкая старая черная икона. Когда почерневшую от старости икону промыли, открылось изображение Богоматери , восседающей на троне с Богомладенцем.

По записям в своих книгах Вознесенский женский монастырь в Москве установил, что икона прежде принадлежала ему и в 1812 году перед нашествием Наполеона в числе других была передана на хранение в Вознесенскую церковь села Коломенского. Всю Россию облетело известие о том, что под Москвой произошло чудесное явление новой иконы.

Радуйся, ожиданием будущих небесных благ нас услаждающая; радуйся, к наследству нетленному и вечному нас приводящая. Радуйся, наследниками Царствия Божия нас сотворяющая; радуйся, трапезо святая, хлебом жизни нас питающая.

Радуйся, маслино благоплодная, елеем милости сердца умягчающая; радуйся, яко молитвою пред иконою Твоею приемлем духовное утешение. Радуйся, яко сердцам нашим даруеши благодатное сокрушение; радуйся, яко благостынею Твоею угашаеши в нас огнь нечестия. Кондак 7 Хотяй всем человеком спастися и в разум познания истины прийти, премилосердный Господь и Создатель наш посла во дни гневнаго посещения Своего ангела пресветла в новоявленнем образе Твоем «Державнем», да вси, с верою молящиися пред ним, приимут помощь и заступление Твое всесильное и радостно вопиют Всемогущему Богу: Аллилуиа. Икос 7 Новую показа милость всех Творец и Владыка наш Господь, егда положи во гневе Своем наказати род человеческий огнем, мечем, гладом и болезньми, сотвори сие наказание для многих человеков ко вразумлению и исправлению во спасение душ.

Сего ради и мы, Владычице, припадающе к Пречистому образу Твоему «Державному», усердно молим Тя: не даждь нам погибнути до конца, но милосердия двери отверзи нам, вопиющим Ти сице: Радуйся, неприступнаго Божества селение; радуйся, ангельское непрестающее удивление. Радуйся, рабов Божиих тайное вразумление; радуйся, Заступнице всех сущих в скорбех и болезнех. Радуйся, благодатное безстрастие ищущим его подающая; радуйся, всех в чистоте целомудрия живущих зело любящая. Радуйся, пристанище небурное подвижников благочестия; радуйся, гневом Божиим вразумляющая сынов нечестия.

Радуйся, безмолвствующих сладкая Собеседнице; радуйся, отшельников Христа ради крепкое упование. Радуйся, постников Божественное радование; радуйся, пустынножителей тихое веселие. Кондак 8 Странни и пришельцы есмы на земли сей: житие бо наше суетно и маловременно есть. Мы же смерти безвестное во ум никогдаже приемлем, ни помышляем о Страшнем судищи Христове, в немже имамы праведному Судии предстати и дати ответ о всяком же деле и слове.

Темже молим Тя, Владычице: возбуди нас скоро от сна греховнаго, да не постигнет нас час смерти неисправленных и да сподобимся Твоим ходатайством получити беззакониям нашим прощение и во гласе радования воспевати Христу Богу: Аллилуиа. Икос 8 Вся бывши горе, к небесным взята еси и земных не оставляеши, Пресвятая Богородице, священным Твоим предстательством: имаши бо дерзновение к Сыну Твоему и Богу нашему. Темже утверди, Владычице, в мире глубоце страну нашу православную и вся полезная даруй рабом Твоим, да величающе воспеваем Ти тако: Радуйся, умным очесем нашим горький и страшный час смертный представляющая; радуйся, на кийждо день, аки уже на последний жития нашего, взирати нас научающая. Радуйся, любити мир и яже в мире нам воспрещающая; радуйся, пристрастие к тленному богатству из сердц наших искореняющая.

Радуйся, вся блага земная быти привременна и скоропреходяща нам показующая; радуйся, славы человечи, аки тени преходящия, искати нам возбраняющая. Радуйся, яко сладчайшее имя Господа Иисуса Христа устами непрестанно произносити и во уме держати нас побуждаеши; радуйся, яко от празднословия, многоглаголания, паче же от кощунства нас удержаваеши. Радуйся, яко воздержанию в пищи и питии приобучити нас печешися; радуйся, яко Твое за нас ходатайство сильно есть пред Богом, еже не вверженным нам быти во тьму кромешнюю. Радуйся, яко присно внушаеши нам омывати грехи своя слезами покаяния, да избавимся геенны адския; радуйся, яко побуждаеши нас день и нощь молитися, да не посланы будем со демоны мучитися.

Кондак 9 Всякое естество ангельское удивися делу Твоего милосердия, Господи, яко даровал еси нам толико твердую и теплую Заступницу роду христианскому во дни гневнаго Своего посещения, нам невидимо сопребывающую, слышащую же Тебе поющих: Аллилуиа. Икос 9 Витии многовещаннии, непросвещеннии светом истиннаго богопознания, поклонишася златому тельцу. По слову же апостола, всяк любостяжатель есть идолослужитель. Сего ради Божие гневное посещение всему миру зряще, и мы, грешнии, смиренно молим Тя, Владычице: умилостиви Создателя, да потщится гнев Свой праведный преложити на милость и помиловати нас, вопиющих Ти сице: Радуйся, яко Твоея помощи и заступления никогдаже нас лишаеши; радуйся, яко ум наш, омраченный небрежением, светлым Твоим покровом озаряеши.

Радуйся, яко Тобою от страстей телесных избавляемся; радуйся, яко Тобою сладостей духовных исполняемся. Радуйся, твердое Православия укрепление; радуйся, честное Пресвятыя Троицы носило и похваление. Радуйся, и во временней жизни полезная нам подающая; радуйся, душевныя раны наша елеем спасительным умащающая. Радуйся, яко из рова беззаконий наших рукою Твоея помощи нас исхищаеши; радуйся, яко греховный сон душевредныя нашея лености отрясаеши.

Радуйся, душевное умиление и сердечное сокрушение в нас раждающая; радуйся, яко твориши всем спастися, в державный покров Твой прибегающим. Кондак 10 Спасти хотя многия люди от обдержащих их скорбей и болезней и веру их утвердити во всесильное заступление Твое, Владычице, даровала еси нам изображение честныя иконы Твоея «Державныя», да вси, видяще являемую Тобою милость, вопиют со умилением Богу: Аллилуиа. Икос 10 Стена явилася еси, Богородице Дево, Российстей стране честными Твоими иконами, изливающи чудеса во бранех и осеняющи благодатною помощию Твоею христолюбивых воинов. Под державным бо покровом Твоея благости Российская страна созидашеся, и врата адова не одолеша Православныя Церкве Христовы.

Сего ради припадающе к честней иконе Твоей «Державней», радостно вопием Ти сице: Радуйся, Российския страны покрове и утверждение; радуйся, от нашествия иноплеменных избавление. Радуйся, сущих в пленении свобождение; радуйся, от глада и болезней наше спасение. Радуйся, саде земли обетования; радуйся, цвете Божественнаго саждения. Радуйся, лозо добродетельная винограда Христова; радуйся, древо чудоточное рая Иисусова.

Радуйся, жилище и дом Христа Бога нашего; радуйся, вместилище неизреченныя Его славы. Кондак 11 Пение хвалебное и благодарственное приносим Ти, Владычице, под державным бо покровом Твоея благости пребываем в непостыдней надежде всесильнаго заступления Твоего за нас, грешных, и все упование наше на Тя возложивше, радостно вопием Богу: Аллилуиа. Икос 11 Светильницы наши угасоша, елея же благих дел не имамы, во еже возжещи благодать Духа Святаго. И где обрящемся, окаяннии, сном греховным отягченнии, егда постигнет нас внезапу в полунощи час кончины нашея?

Что означает это, как не то, что Матерь Божия Сама взяла в Свои руки верховную царскую власть, после того как обезумевшие русские люди отвергли своего Государя — Помазанника Божия? И Она со скорбью смотрит на тяжкие страдания русского народа, вызванные его богоотступничеством, и терпеливо ждёт, как истинная любящая Мать, его покаяния и обращения к Богу. Покров Пресвятой Богородицы и судьбы Русского народа. Покров Божией Матери над Россиею. Архивная копия от 1 января 2018 на Wayback Machine.

ДЕРЖАВНАЯ ИКОНА БОЖИЕЙ МАТЕРИ

Икона Божией Матери, именуемая «Державная», была явлена в подмосковном селе Коломенское (ныне часть Москвы) в день вынужденного отречения от престола Царя-мученика Николая, 2/15 марта 1917 года. Икону бережно очистили от пыли столетий и узрели строгий и скорбный лик Богородицы и Христа, восседающего на коленях у Пресвятой Матери. О, Державная Владычице Пресвятая Богородице, на объятіихъ Своихъ держащая Содержащаго всю вселенную Царя Небеснаго! Регалии царской власти отныне оставались только у Божьей Матери, на Её чудесно обнаруженной иконе. Державной иконы Пресвятой Богородицы является, наверное, одной из самых новых икон.

ДЕРЖАВНАЯ ИКОНА БОЖИЕЙ МАТЕРИ

Ее нужно взять, сделать красной и пусть молятся». Во втором сновидении Андрианова увидела белый храм, а в нем величественную Женщину, в которой крестьянка узнала Божию Матерь, хотя и не видела Ее лика. Крестьянка решила отправиться в Коломенское. Пришла туда 2 марта, и, увидев Вознесенский храм, узнала в нем тот самый храм, который ей приснился и в котором она узрела Пресвятую Богородицу. Евдокия Андрианова отправилась к настоятелю храма священнику Николаю Лихачеву, сообщила ему о своих сновидениях и просила совета, как ей лучше поступить. Отец Николай пригласил крестьянку в храм, где она осмотрела все находившиеся в храме иконы, но ни в одной из них не узнала той, явленной ей во сне. Тогда по совету сторожа и одного из прихожан настоятель стал искать икону на колокольне, на лестнице, в чуланах, в подвале.

Днём обретения иконы стало 2 марта по старому стилю или 15-ое по новому. Удивительным образом в тот же день в России пало самодержавие.

В Коломенском обретённая икона сразу же стала стихийно почитаемой реликвией. Сначала её отправили в московский Алексеевский монастырь на поновление. Затем с неё быстро было сделано несколько списков — для каждого из храмов дворцового села. А в составлении акафиста и службы этой иконе самоличное участие принял патриарх Тихон. Иконография Державной иконы Божьей Матери Эту икону Божьей Матери невозможно спутать ни с одним другим из Богородичных образов, несмотря на то, что она относится к довольно известному иконографическому типу — Панахранта или Всецарица. Для этого типа изображений Богородицы характерны следующие общие черты: в центре композиции расположен престол, на котором восседает Богородица; на коленях она держит Богомладенца, поднявшего руки в благословляющем жесте. Русскими православными христианами почитаются такие иконы типа Панахранта как Киево-Печёрская, Свенская, Ярославская и другие. Однако Державная отличается от них важными деталями и нюансами: на голове Богородицы, помимо покрывала-мафория, надета корона; в правой руке Всецарица держит скипетр, а в левой — державу; левая рука Богомладенца развёрнута ладонью вверх и как бы указывает на державу; в сегменте неба в композицию включено изображение Господа Саваофа, воздевшего руку в благословляющем жесте.

Митрополит Тихон, принимавший действенное участие в прославлении Державной иконы, в своём исследовании писал: «Икона не древняя, приблизительно конца XVIII века не старше , по форме вверху овальная иконостасная , средняя, из третьего пояса пророческого. По образу написания икона принадлежит к типу Цареградских икон Богоматери. Икона, вероятно, осталась от иконостаса, бывшего от Вознесенской церкви ранее нынешнего». Такая датировка иконы вкупе с изображённым на ней Господом Саваофом может вызвать удивление у людей, знающих каноны. Ведь известно, что ещё в XVII веке, в 43 правиле Большого Московского собора было сказано: «Повелеваем убо от ныне Господа Саваофа образ в предь не писати: в нелепых и не приличных видениих зане Саваофа сиречь Отца никтоже виде когда воплоти». С этого времени изображение Бога Отца оставили дозволительным лишь для сцен Апокалипсиса. Таким образом, икона Божьей Матери «Державная» стала редким исключением из правила. Ещё одна важная деталь, обнаруживаемая на Державной иконе — отсутствие креста на сфере державы.

Именно эта особенность позволила считать данный образ пророческим, указывающим на грядущую эпоху активного богоборчества, которая последовала за падением самодержавия. Трактовка образа и значение иконы Божьей Матери «Державная» Среди православных толкователей образа Державной иконы Богоматери единой трактовки нет. Например, суровый митрополит Макарий, «апостол Алтая», однозначно полагал, что значение иконы таково: русский народ грешил столько, что в наказание ему послана гибель монархии. Это была наиболее распространённая точка зрения, которая нашла своё отражение в словах акафиста: «Радуйся, яко присно внушаеши нам омывати грехи своя слезами покаяния».

В 2021 году празднование в честь Державной иконы Божией Матери было перенесено на 14 марта в связи с тем, что 15 марта приходится на понедельник первой седмицы Великого поста. Тропарь Божией Матери пред иконой Ее Державной, глас 4: Града Сионска взыскующе, под Твой покров, Дева Чистая, днесь притекаем, и никтоже возможет на ны, яко несть град силен, аще не Сущаго Бога, и несть ина крепость, аще не милость Владычицы Девы. Кондак Божией Матери пред иконой Ее Державной, глас 8: Взбранной Воеводе победительныя песни приносим, яко даровася нам Держава Твоя, и ничесоже устрашимся, не от мира бо спасение наше, но Превознесенный Владычицы милосердием ограждаемся и тому днесь радуемся, яко прииде Заступница на стражу земли Своей.

Спустя 100 лет эти точки следования и остановки поезда стали частью Екатеринбургского Пути Скорби , разработанного по благословению митрополита Кирилла ныне Преосвященного Казанского и Татарстанского накануне 100-летия подвига Царской семьи. В 2021 году празднование в честь Державной иконы Божией Матери было перенесено на 14 марта в связи с тем, что 15 марта приходится на понедельник первой седмицы Великого поста. Тропарь Божией Матери пред иконой Ее Державной, глас 4: Града Сионска взыскующе, под Твой покров, Дева Чистая, днесь притекаем, и никтоже возможет на ны, яко несть град силен, аще не Сущаго Бога, и несть ина крепость, аще не милость Владычицы Девы.

Оптина пустынь

Икона Божией Матери, именуемая "Державная", явила себя русскому православному народу15 марта 1917 года — в день отречения от престола императора Николая II, будущего царственного страстотерпца, — в селе Коломенском близ Москвы. Державная икона Пресвятой Богородицы была явлена чудесным образом 2 марта (15 марта по новому стилю) 1917 года, в день отречения от престола царя Николая II. О Державная Владычице, Пресвятая Богородице, на объятиих Своих держащая Содержащаго дланию всю вселенную, Царя Небеснаго! Державная икона Божией Матери есть в некотором роде продолжение чуда в Кане Галилейской, являющем образ брака Сына Божия с человечеством. ДЕРЖАВНАЯ ИКОНА БОЖИЕЙ МАТЕРИ, один из наиболее почитаемых Рус. православной церковью чудотворных образов Божией Матери. Явление в этот день «Державной» иконы Пресвятой Богородицы было воспринято православными верующими как знак Божий, и икона сразу приобрела значение покровительницы России.

ИКОНА БОЖИЕЙ МАТЕРИ «ДЕРЖАВНАЯ» / ПРАЗДНИК ДНЯ

Сегодня – празднование иконе Пресвятой Богородицы “Державная” ОБРАЗ БОГОРОДИЦЫ "ДЕРЖАВНАЯ" является последней ЧУДОТВОРНОЙ ИКОНОЙ, по времени Обретения и включения в число общерусских СВЯТЫНЬ.
Православные верующие отметили День обретения Державной иконы Пресвятой Богородицы - Вести Урал Согласно исследованиям, Державная Пресвятая Богородица была написана примерно в конце XVIII столетия.

Явление Державной иконы Божией Матери - главное событие 1917 года

Икону бережно очистили от пыли столетий и узрели строгий и скорбный лик Богородицы и Христа, восседающего на коленях у Пресвятой Матери. Многие, впервые увидев Державную икону Пресвятой Богородицы, думают, что она принадлежала царскому дому и перед ней молились царственные особы. После обретения Державной иконы Пресвятой Богородицы были написаны списки, быстро распространившиеся по храмам.

Державная: история иконы, которая "взяла царскую власть над Россией"

Во втором сновидении Андрианова увидела белый храм, а в нем величественную Женщину, в которой крестьянка узнала Божию Матерь, хотя и не видела Ее лика. Крестьянка решила отправиться в Коломенское. Пришла туда 2 марта, и, увидев Вознесенский храм, узнала в нем тот самый храм, который ей приснился и в котором она узрела Пресвятую Богородицу. Евдокия Андрианова отправилась к настоятелю храма священнику Николаю Лихачеву, сообщила ему о своих сновидениях и просила совета, как ей лучше поступить. Отец Николай пригласил крестьянку в храм, где она осмотрела все находившиеся в храме иконы, но ни в одной из них не узнала той, явленной ей во сне. Тогда по совету сторожа и одного из прихожан настоятель стал искать икону на колокольне, на лестнице, в чуланах, в подвале. И вот в церковном подвале среди старых досок была найдена большая старая черная узкая икона.

Радуйся, душевными и телесными очами ослепших прозрение; радуйся, омраченных смыслов просвещение. Радуйся, всех христиан вожделенная Помощнице; радуйся, всех уповающих на Тя непостыдная надеждо. Радуйся, вдов и сирот надежный покрове; радуйся, алчущих Питательнице.

Радуйся, духовных сокровищ Подательнице; радуйся, богомудрых премудрая доброто. Радуйся, пресветлая, Божественная красото; радуйся, обоняние Христова благоухания. Радуйся, Мати Божия Державная, Заступнице усердная рода христианскаго. Кондак 3 Силу Божественныя благодати даруй нам, Пресвятая Богородице, во еже неуклонно и непреткновенно ходити нам спасительным путем Христовых заповедей, сердцем же и устами непрестанно воспевати Всемогущему Богу: Аллилуиа. Икос З Имуще Тя, Богоизбранная Заступнице рода христианскаго, яко зарю светлую, просвещающую душ наших темноту и разгоняющую мрак сердечнаго неведения нашего, припадаем к честней иконе Твоей «Державней» и с умилением вопием Ти сице: Радуйся, сохраняти и спасати всех призывающих Тя обещавшая; радуйся, прославляющих Тя прославляющая. Радуйся, к Сыну Твоему и Богу нашему молитвы верных приносящая; радуйся, благодать Твою иконам Твоим честным даровавшая. Радуйся, всю вселенную лучами Твоея благодати озарившая; радуйся, премудрости Божия приятелище. Радуйся, Божественныя благодати Подательнице; радуйся, яко Тобою от вечныя смерти свобождаемся. Радуйся, яко Тобою безконечныя жизни сподобляемся; радуйся, честнейшая Херувим и славнейшая Серафим.

Кондак 4 Буря житейскаго моря сокрушает духовный корабль наш волнами мирских попечений, и мир убогих душ наших мятется. И где обрящем тихое пристанище спасения? Токмо на Тя возлагаем надежду, Владычице; имущи бо державу непобедимую, от всяких бед, глада, скорбей и болезней избави нас, верно вопиющих Богу: Аллилуиа. Икос 4 Слышавше православнии людие повеление Твое, Владычице, молитися пред образом Твоим «Державным», со умилением сердечным прибегают к Твоему всесильному заступлению у престола Всемогущаго Бога и благоговейно вопиют Ти сице: Радуйся, горняго мира украшение; радуйся, дольняго мира заступление. Радуйся, демонския полки побеждающая; радуйся, враги спасения человеческаго посрамляющая. Радуйся, яко волею Твоею сокрушаются еретические главы; радуйся, яко вернии Тобою сподобляются славы. Радуйся, телес наших безмездная Целительнице; радуйся, душ наших к Царствию горнему Путеводительнице. Радуйся, яко сотвори Тебе величие Сильный; радуйся, яко призре на смирение Твое Господь. Кондак 5 Боготечная звезда явися нам, Владычице, честная Твоя икона «Державная», страну Российскую всю обтекающая и лучами чудес Твоих осиявающая всех блуждающих по морю страстнаго жития, мрак печалей и мглу всяческих недуг и скорбей прогоняющая и наставляющая на путь спасения с верою к Тебе притекающих и вопиющих Богу: Аллилуиа.

Икос 5 В дни лютых скорбей и злых обстояний явила еси нам, Владычице, велию милость обретением честныя иконы Твоея «Державныя», да вси, с верою молящиися пред нею, приимут здравие и душ спасение. Сего ради и мы, прославляюще Твое милосердие неизреченное, усердно вопием Ти сице: Радуйся, светило незаходимое, светом истиннаго богопознания нас просвещающее; радуйся, Вратарнице, двери райския верным отверзающая. Радуйся, многотекущая река Божественныя благодати; радуйся, неистощимый источниче святыни. Радуйся, ко благочестию наша Наставнице; радуйся, душ наших освящение. Радуйся, кающихся грешников с Богом примирение; радуйся, добрыя обеты приемлющая. Радуйся, благим намерениям способствующая; радуйся, злыя начинания разрушающая. Радуйся, вражия козни расторгающая; радуйся, скорая человеком Помощнице. Кондак 6 Воспеваем Твое милосердие досточудное и многое к нам снисхождение, Пресвятая Богородице, не престаеши бо молитися о нас, грешных, Сыну Твоему и Богу нашему, еже отвратити гнев Его праведный, на ны движимый, и помиловати всех, верно вопиющих Богу: Аллилуиа. Икос 6 Возсиявает в души наша, омраченныя скорбию и унынием от множества согрешений, свет благодатнаго утешения, и сердце наше исполняется веселия и радости, егда непрестанными Твоими, Владычице, вразумлениями возбуждаеши нас вопити к щедрому Богу, да милостив будет и простит нам прегрешения наша.

Не премолчи убо, Владычице, наставляющи и вразумляющи нас, зовущих Ти сице: Радуйся, в скорбех и болезнех долготерпению нас научающая; радуйся, вся помышления наша к распятому за грехи мира Спасителю устремляющая. Радуйся, страдания Его и крестную смерть в памяти нашей обновляющая; радуйся, правосудием Божиим к ожесточенным и нераскаянным нас устрашающая. Радуйся, ожиданием будущих небесных благ нас услаждающая; радуйся, к наследству нетленному и вечному нас приводящая. Радуйся, наследниками Царствия Божия нас сотворяющая; радуйся, трапезо святая, хлебом жизни нас питающая. Радуйся, маслино благоплодная, елеем милости сердца умягчающая; радуйся, яко молитвою пред иконою Твоею приемлем духовное утешение. Радуйся, яко сердцам нашим даруеши благодатное сокрушение; радуйся, яко благостынею Твоею угашаеши в нас огнь нечестия. Кондак 7 Хотяй всем человеком спастися и в разум познания истины прийти, премилосердный Господь и Создатель наш посла во дни гневнаго посещения Своего ангела пресветла в новоявленнем образе Твоем «Державнем», да вси, с верою молящиися пред ним, приимут помощь и заступление Твое всесильное и радостно вопиют Всемогущему Богу: Аллилуиа. Икос 7 Новую показа милость всех Творец и Владыка наш Господь, егда положи во гневе Своем наказати род человеческий огнем, мечем, гладом и болезньми, сотвори сие наказание для многих человеков ко вразумлению и исправлению во спасение душ. Сего ради и мы, Владычице, припадающе к Пречистому образу Твоему «Державному», усердно молим Тя: не даждь нам погибнути до конца, но милосердия двери отверзи нам, вопиющим Ти сице: Радуйся, неприступнаго Божества селение; радуйся, ангельское непрестающее удивление.

Радуйся, рабов Божиих тайное вразумление; радуйся, Заступнице всех сущих в скорбех и болезнех. Радуйся, благодатное безстрастие ищущим его подающая; радуйся, всех в чистоте целомудрия живущих зело любящая. Радуйся, пристанище небурное подвижников благочестия; радуйся, гневом Божиим вразумляющая сынов нечестия.

История явления иконы проста и чудесна. Одной крестьянке из слободы Перерва, что через реку от Коломенского, таинственный голос сказал во сне: «В селе Коломенском есть большая чёрная икона. Её нужно взять и сделать красной, и пусть молятся»; и тут же привиделся чудный белый храм, а в нём — прекрасная икона Божией Матери. Крестьянка отправилась в село и узнала в лёгкой, устремлённой ввысь над москворецким берегом церкви Вознесения Господня тот самый белый храм. Настоятель его, выслушав рассказ пришедшей, показал все старые иконы из храмового иконостаса, но той, о которой поведал ночной глас, среди них не было. Только после долгих поисков в подвале нашли старую чёрную доску. Когда её промыли, перед изумлёнными свидетелями воссиял светлый образ Богородицы.

На руках у Неё — благословляющий Младенец, на плечах — порфира, словно пропитанная мученической кровью, на главе — корона, украшенная алмазными слезами новомучеников Российских.

Архиепископ РПЦЗ Аверкий Таушев несколько раз в разных своих проповедях писал о значении иконы, например: «Что это так и что Матерь Божия не отняла окончательно Своего покрова над Русской Землёй, об этом видимо свидетельствует дивное явление поздней чудотворной иконы Её в самый день отречения от престола Государя Императора Николая Александровича — 2 марта 1917 года — Божией Матери Державной. Эта икона представляет Божию Матерь в царской короне, со скипетром и державою в руках, в красной, как бы пропитанной кровью одежде, со взглядом очей, выражающим скорбь. Что может значить это, как не то, что Матерь Божия Сама взяла в Свои руки верховную царскую власть над Русской Землёй, после того как обезумевшие русские люди отвергли своего Государя — Помазанника Божия? И Она со скорбью смотрит на тяжкие страдания русского народа, неизбежно вызванные его беснованием, и терпеливо ждёт, как истинная Мать, его покаяния и обращения к Богу.

Сегодня – празднование иконе Пресвятой Богородицы “Державная”

В статье рассказывается об иконе Пресвятой Богородицы, именуемой Державной. В статье рассказывается об иконе Пресвятой Богородицы, именуемой Державной. Икона Божией Матери, именуемая "Державная", явила себя русскому православному народу15 марта 1917 года — в день отречения от престола императора Николая II, будущего царственного страстотерпца, — в селе Коломенском близ Москвы. СПИСКИ С ИКОНЫ После обретения «Державной» иконы Пресвятой Богородицы было написано большое количество списков, быстро распространившихся по русским храмам. О чем молятся перед иконой Державная? Празднование иконе Божией Матери «Державная» совершается в день ее обретения — 15 марта (2 марта по старому стилю).

«Радуйся, Матерь Божия Державная»

О, Державная Владычице Пресвятая Богородице, на объятиях Своих держащая Содержащаго всю вселенную Царя Небеснаго! Молитва перед иконой Пресвятой Богородицы «Державная»: О Державная Владычице Пресвятая Богородице, на объятиях Своих держащая Содержащаго дланию всю вселенную Царя Небеснаго! Величание Иконе Божией Матери "Державная": Величаем Тя, Пресвятая Дево, Богоизбранная Отроковице, и чтим Державный образ святыни Твоея, имже подаеши велию милость всем, с верою к нему притекающим. Икона "Державная" Божией Матери — символ защиты России и единства русских земель от любых негативных воздействий. После обретения Державной иконы Пресвятой Богородицы были написаны списки, быстро распространившиеся по храмам.

Похожие новости:

Оцените статью
Добавить комментарий