Новости днд ильматер

ВРАГИ Чонтея, Хельм, Латандер, Торм, Тир, Ильматер, Ллиира. СИМВОЛ белая лицевая часть человеческого черепа, окруженная множеством слезинок, направленных против часовой стрелки. От дворцов блистательного Уотердипа, до злачных улочек Зентильской Крепости, последователей Ильматера можно найти практически в любом уголке Фаэруна. Ильматер (МГП-МАЙ-тер) предлагает помощь и успокаивающие слова тем, кто испытывает боль, угнетение или остро нуждается.

Eladrin’s Place in this World

  • Fill out the form below to receive Escape From Mt. Balefor for free!
  • Днд готовые ваншоты - фото сборник
  • [AD&D 2ed] Религии и аватары | Киборги и Чародеи
  • Днд клаб (87 фото)

Ilmater Hashtag On Twitter Rpg Character Dnd Characters Character

Wonderdraft City Maps. Dungeondraft City. Wonderdraft ассеты. DND City Map. Roll20 подземелья. Roll20 Map Dungeon. Roll20 карты подземелья. DND Dungeon Generator. Random Dungeon Generator as a Dungeon Map. Random Generator Dungeons Maps. Карты фэнтези миров.

Pathfinder карты подземелий. Pathfinder в roll20 модули. Данж ДНД карта. Глобальные карты для ДНД. Фэнтези карта. Карты миров для ДНД. Генератор имен ДНД. Имена ДНД. Рандомные имена ДНД. Имена ДНД 5.

DND City Generator. Генерация карт для ДНД. Генератор карты для ДНД. Генератор подземелий. Генератор карт для DND. Генератор городов для ДНД. Генератор средневековья. Генератор ДНД. Dungeon Generator. Dungeon Map Generator.

Random Generation Map. DND name Generator. Харенгон [Harengon]. Harengon DND. Генератор фэнтези имен. DND character Generator. DND 5e лист персонажа. DND character creator. Характер ДНД. Генератор карт.

Генератор фэнтези миров. Красивые имена для эльфов. Имена эльфов. ВОЙД имя. Генератор статов ДНД. Редактор персонажа ДНД. ДНД подземелье карта Генератор.

DND расы и классы. Расы ДНД таблица. Homebrew расы ДНД 5. Хомбрю ДНД 5. Хоумбрю расы ДНД 5. Dnd5 иной. Хоумбрю ДНД 5. Расы DND 5e. ДНД 5 хоумбрю монстры. DND 5e Homebrew классы. ДНД 5 классы и расы. ДНД 5. Расы ДНД 5 таблица. ДНД расы и классы. Расы ДНД для новичков. ДНД расы Homebrew. Homebrew классы ДНД 5. Хоумбрю классы ДНД 5. ДНД 5e. Расы ДНД. ДНД раса человека кота. DND 5 расы Homebrew. Список рас ДНД 5 редакция. Пати героев фэнтези ДНД. Днд5 скул. ДНД 5 приключенцы. Тиамат ДНД 5. Игровые расы ДНД. Самые популярные расы и классы DND. ДНД 5e расы. Dungeons and Dragons 5 расы. Классы ДНД. Рост рас ДНД. Расы ДНД 5 редакция. Орк ДНД 5 раса. DND 5 расы. ДНД расы и классы таблица. Играбельные расы ДНД 5. Расы ДНД по росту.

You can also edit the page to fix the issue. See How to Contribute to get started, and maybe join our Discord so we can coordinate our efforts.

Будут учитываться голоса только от участников группы! Мы можем это проверить, так что будьте честны, пожалуйста!

Днд готовые ваншоты - фото сборник

Crisalide Crisalide is an eclectic and creative handle designed by Elena Salmistraro that gives it a cheerful and colourful look. Porcelain is revitalized with bold chromaticism that recalls the delicate and light beauty of the butterfly.

Маг ДНД. Волшебник ДНД 5. ДНД маг льда. Фэнтези Кентавр робот. Автоматон Pathfinder. DND inevitable Hammer.

Демон с цепью 3d. Амири Pathfinder. Kingmaker Амири. Pathfinder Kingmaker Амири. Pathfinder Kingmaker Амири арт. Дварф плут. Дварф разведчик.

Гном стрелок. Черные Гномы. Ganzi Pathfinder. Pathfinder Аазимар Паладин. Тифлинг Паладин Pathfinder. Блин на паладина в ДНД 5 редакция. Огненный Элементаль ДНД 5.

Огненный Элементаль ДНД. Элементаль огня ДНД. Ифрит ДНД. Скорпион ДНД. Герион ДНД. ДНД Dark Sun расы. Полудракон ДНД 3.

Coloxus Demon Pathfinder. Pathfinder: Wrath of the Righteous. Сказитель Pathfinder Wrath. Pathfinder Wrath of the Righteous Дейран. ДНД редакция 3. Рулбук ДНД. Pathfinder Occultist.

Оккультист Pathfinder. Полуорк Жрец ДНД. Жрец ДНД 5. Pathfinder Трикстер. Гном бард ДНД. Гном Патфайндер алхимик. Монгерфолк ДНД 3.

Душитель ДНД. ДНД 5 Водяник. Король Грол ДНД 5. Боевой Псион. Боевой чародей. Боевой Заклинатель ДНД. РПГ фэндом.

Гоблин Патфайндер. Гоблин DND 5. Pathfinder 2e Goblin Dress. Лист персонажа ДНД 3.

Ilmatari are loosely ranked under this Revered Mother or Father, and abbeys and monasteries are usually tied to specific temples, often adding a second informal tier to the hierarchy.

Those outside the faith often view this as a strategic positioning of churches in areas which guarantee the persecution of Ilmatari such as Mulmaster and Zhentil Keep. Priests of Ilmater may also be found among adventuring companies, and—in addition to paladins—are often the ones to go off rescuing this clan of kidnapped halflings or recovering that purloined family heirloom. It is not that they are foolish, but rather that they care for all things to the exclusion of their personal risk. Shortly after the Time of Troubles, the reputation of the organized church was plagued by the actions of a neutral cult of Ilmater that believed in passing suffering around to others, especially nonbelievers. They were noted for self-flagellation, kidnappings, and inciting riots.

Ilmater was not granting these cultists their powers or spells, and the Ilmatari church suspects that Cyric, Loviatar, or Beshaba was behind these deluded people. Fortunately, the cult has largely been eliminated due to a hostile response to its actions on the part of nobles and those in authority. Creed Share and give counsel and listen whenever needful. Be a comfort and a support. Secular Aims Ilmatari priests are collectively called the Adorned formally Adorned Sufferers , and include among their ranks Healers, Pain- bearers, and Sanctars.

Healers work directly with common folk, to heal and lessen suffering. Painbearers travel Faerun and work to lessen large causes of suffering, such as wars, feuds, slavers, class and racial exploitation, and even local bullying. The Painbearers and the Sanctars work with clergy of Tyr and Torm fellow deities of the Triad and with priests of Lathander to further fairness, security, happiness, and hope for all. Sanctars are the highest and most secretive clergy of Ilmater; they are the judges of other Adorned, internal investigators of the faith, and the enforcers who fight to protect fellow Adorned and their work. Ilmatari paladins are Sanctars and knights of their particular orders.

These few Sanctars are at work in Athkatla, Waterdeep, the cities of Sembia, and elsewhere to steal or manipulate any coins, trade goods, and property they can get from the rich and successful. These spoils they then pass on to the needy. They also work to equalize taxation, to pressure governments into providing for their poorest citizens, and to ensure that courtiers and other officials found guilty of corruption are heavily fined rather than merely jailed or dismissed from their posts. Some Sanctars work tirelessly to find and expose such corruption—particularly when it involves the misuse of public funds that would otherwise have benefited the wider populace. After the Time of Troubles, large swaths of the citizenry were afflicted with fiendish plagues.

While most recovered with clerical attention, for some the effects of the disease continued to linger, resistant to the healing effects of magic. As few Waterdhavians would have anything to do with the fiend-afflicted sufferers, for fear of catching the plague anew, the followers of the Crying God decided to create a place for the lepers. The llmatari erected the Hospice of St Laupsenn N73 , named for the priest who tended those similarly affected in the aftermath of the Weeping War, and have continued in quiet service to this day. The hospice is funded by private charitable contributions many of which come from the personal holdings of the Lords and tithes from the Church of Tyr. It is unclear whether or not the temple will continue after the last of the patients finally dies.

Then they dined, and the novice was given wine that induced a slight trance so that their mind could be examined with magic. This was done with the full knowledge of the novice, and performed by various other clerics or wizards sympathetic to the Ilmatari. They closely examined their loyalties, goals, and true feelings and determined if any deception had occurred, or whether the novice was genuinely suitable for the faith. Deceit, a devotion to evil, or loyalties to another faith or to a secular organization or authority disqualified the applicant. If found genuine, then the novice was accepted as a full member of the clergy.

They were dressed in the simple gray robes and pronounced one of the Adorned. The clergy of Ilmater were known collectively as "Ilmatari", which was also the adjective for the faith. Senior clergy were called "Revered", such as "Revered Sister". Those who were leaders of temples, monasteries, and abbeys were addressed as "Mother" or "Father", and "of the House" was added to their title, such as "Revered Father of the House". No other titles were commonly used.

The greatest of the faith were called "Saint", and often bore a unique title. All Ilmatari in the region reported to this person, and were loosely ranked under them. The abbeys and monasteries, though usually located separately from the churches, were often linked to a specific temple, adding an extra level in this hierarchy. Instead, a collection of senior clergy met on occasion in informal conclaves to make decisions. The senior Sage-Priest was the official historian of the church, and they adopted individual titles such as the Spontaer and the Keeper of the Old Faith.

MartyredChampion A martyred champion resists a whip. It was the only faith to have a saint known as "the Twice-Martyred". Many Ilmatari hoped to follow this path, and the martyrs were highly revered, even venerated. Sollars the Twice-Martyred. Dionysus, the patron saint of wine, revered by the Order of St.

Morgan the Taciturn, revered by the Disciples of St. Morgan the Taciturn. Jasper of the Rocks, revered by the Sisters of St. Jasper of the Rocks. It is one of the best articles created by the Forgotten Realms Wiki community.

However, if you can update it or think of a way to further improve it, then please feel free to contribute. The holy symbol of Ilmater. The clergy dedicated themselves to providing healing and succor to all in need, whatever the cost to themselves, as they believed life was sacred and that suffering to preserve it was holy. They were to heal and treat the wounded and the sick and give comfort to the dying. They did what had to be done when no one else would.

Thus a typical follower of Ilmater was generous and sharing, giving all they could to the poor, and they placed others before themselves. They were instructed to endure and persevere against hardship and pain, and believed that if they suffered in the name of Ilmater, then he would be there to support them. However, they did concentrate more on healing and aid efforts. They were to act for and defend those who could not do so themselves. They were to stand up to every bully and tyrant, and resist them in any way, both small and great.

Ilmatari were encouraged to hold to their principles and keep to their causes if they were right and just, no matter the risk and to be fearless about it. Consequently, they believed that a death with meaning was not shameful. If they dedicated themselves to the service of Ilmater, they believed, then he would provide for them. They left the pursuit of wealth and luxuries to others, and sought only medicines and alms. In Tethyr, they held the standard view that Ilmater promised freedom from bondage and slavery.

Worn down, they could develop a cynical attitude towards life, but most persevered nonetheless, even when faced with hopeless causes. They simply had to help. For example, an Ilmatari would not stop an injured warrior from charging back into battle, seeking death in combat. Instead, they healed them enough to move and fight, and let them choose their own fate. The Ilmatari dedicated themselves to helping and healing the sick and injured, the oppressed, the deceased, and the poor.

Ilmatari also shared what they had with the needy, by donating food, drink, and firewood to the impoverished and starving, and providing shelter for the homeless.

Квиппер ДНД. Принцы апокалипсиса ДНД. Очарование ДНД. DND Зинкарла. Дворф некромант ДНД. Полурослик Колдун ДНД. Гном некромант Pathfinder. Полурослик некромант. Классы ДНД таблица.

DND 5 классы. DND 5e опыт. Классы ДНД 5. Зариэль ДНД 5. Mad Maggie DND. Avernus DND. Танадаймон Pathfinder. Pathfinder ДНД. Гротус Pathfinder. Кваггот ДНД 5.

Данжеон мастер ДНД. Закхара ДНД. ДНД игра герои. РПГ персонажи. ДНД расы эльфов рост. Орк ДНД 5 раса. Рост рас ДНД. ДНД раса Жуков. Абишаи ДНД. Команда из 5 героев ДНД.

Аазимар ДНД 5. Гримуар ДНД 5. DND 5 призыватель. Warforged DND 5e. Warforged ДНД 5. Кованый ДНД 5. Кованые ДНД 5 раса. Селунэ ДНД 5. Расы ДНД 5е. Расы ДНД 5.

Жрец ДНД 5. Модификаторы характеристик ДНД 5. DND характеристики. Характеристики ДНД. DND противники Homebrew. ДНД проклятие страда. Брин Шандер ДНД. Ксварты ДНД. Ксварт ДНД 5. Ксварт DND.

Конструкт ДНД. Ролл 20 ДНД. Токен ДНД Roll 20. Голиаф ДНД токен. Roll20 токен монах. Вистани ДНД. Данжн мастер ДНД. Данжен анд драгон. Варфорджед ДНД. Warforged DND 5.

Warforged эберон. ДНД 3. ДНД 5туровен. Квазит ДНД 5. Квазит Pathfinder. Бербаланг ДНД 5. DND квазит. Шифтер ДНД 5. Шифтер DND. ДНД 5 раса шифтер.

Шифтер Эберрон. Балдурс гейт 3 концепт арт. ДНД кд 20. ДНД лист снаряжения. ДНД отряд героев игра.

Spelljammer 5e Announcement

DND got fucking WILD. @ninamodaffari's warlock was using Dream to save a comatose ancient dragon, nearly got assassinated and Sid had to save him. Complete Guide To Crafting Your Own Homebrew Races in DnD 5e. Отец воевал в Великой Отечественной войне, умер в 1952 году, оставив шатенку с семнадцатью сыновьями, ильматер днд. Моя страничка в Бусти с полезной инфой по ДнД - Поддержка автора Донатом) - Дискорд сервер.

Eladrin’s Place in this World

  • Dnd generators
  • Днд готовые ваншоты
  • D&D Adventurers League — Организованная кампания D&D 5e — — Киборги и Чародеи
  • Navigation menu

Тир днд - фото сборник

Особенно характерно для днд из за вплетенной системы морали и получения экспы. Главная» Новости» Днд характеристики. Ильматер (МГП-МАЙ-тер) предлагает помощь и успокаивающие слова тем, кто испытывает боль, угнетение или остро нуждается. законно-добрый бог, стойкости.

Днд клаб (87 фото)

Все плуты обучаются ботать по фене, чтоб фраера слышали одно, а смысл был другой. Из архетипов у плута есть: вор еще больше специализации на скиллах от Ловкости и знаменитый use magic device все остальные этой радости лишены , убийца как и положено - мастер перевоплощения и втыкания заточек в почки и мистический ловкач этот хрен слегка колдоват и может, хоть это и трудно, тырить заклинания у вражеских покастуев. Следопыт стал несколько веселее, чем был — больше ориентирован на выживание в дикой местности, разумеется, если он разбирается в этом типе местности нет лесникам, которые могут ориентироваться в пустыне, впервые в нее попав. Умеет петь песни, собирать грибы, искать генерала находить нормальный путь и себе и партии, там, где это не предусмотрено природой, может на ходу собирать еду и идти по следу не теряя скорости. Камуфляж из подручных средств и HiPS в комплекте. Бонус от favored enemy теперь распространяется только на проверки скиллов против таких врагов, но к 20му уровню favored, внезапно для себя, становятся ВСЕ существа, враждебные следопыту.

Архетипов два: - охотник, рассчитанный на то, чтобы враг не только догнать, но и забить ногами, причем опции позволяют составить действительно разные варианты ловкого бойца. Чернокнижник внезапно мне понравился, даже не могу сказать — почему. По сути, варлок в 5Ed — это хреновый колдун, который, в попытках превозмочь свою ограниченность и заглянуть за край реальности, попался на глаза какому-то могучему существу, решившему вознаградить упорство чернокнижника, в обмен на службу или просто по приколу.

Приключений на свою жопу в общем ищет. И в это поверили! Нам даже помогли привести в порядок в местной церкви, а так же посоветовали побыстрее записаться в ополчение у некой Дэлрэ Рубиноглазой. С водой в городе были проблемы, но какие-то незнакомые мне порошки помогли привести одежду в более-менее приличный вид.

Тут уже можно было искать нужного алхимика. Единственное что я знал — он живёт в местной цитадели. Туда наверняка будет не так просто попасть, но деваться всё равно некуда. Идея записаться в ополчения могла тут пригодиться. Но тут не менее ловко удалось отовраться уже мне. Дуболом, охраняющий вход в цитадель, принял меня за ученика алхимика, а само собой не стал его в этом разубеждать. Вроде бы удачно, но вот беда — тот же дуболом сообщил, что с Густавом Анри что-то случилось поэтому стоит найти некого мистера Джекобсона.

Кроме ого, за эти стены я попал уже в одиночку, но тут скорее плюс, чем минус. Небольшая уловка с ещё одним охранником, уже на внутренней территорию, помогла мне выяснить, что Джекобсон местный мэр, кабинет которого на втором этаже. К слову, цитадель была небольшой с одиночной башней. И что-то мне подсказывала, что лаборатория местного алхимика либо в башне, либо в подвале. Собственно, с выяснения этого я и начал. Тут опять выручил фамильяр, с помощью которого стало понятно, что нужно мне в башню. А ещё два важных момента — вход в лабораторию под охраной, а в самой лаборатории царит редкостный бардак.

По всему выходило, что мне нужно мэру, так я оказался в кабинете Джейкобсона, крупного темнокожего мужика. Само собой он сразу понял, что никакой я ученик. Пришлось выкручиваться, врать про телепортацию в город и дело к Густаву Анри от моего учителя. Это помогло. От мэра я узнал, что алхимик пропал несколько дней назад. Куда — неизвестно. Он и сам бы хотел это узнать.

Мэр быстро смекнул в чем мой интерес, поэтому предложил сделку — я выполню одно его поручение, а он пустит меня в лабораторию. Пришлось соглашаться. Хотя было жутко иронично, когда выяснилось, что нужно через канализацию покинуть город и добраться до окрестной мельницы, где как-то умудряется обороняться некая семь Черенсо. Вот их-то нужно провести в город, а заодно неплохо бы прихватить провизии. А чтобы меня не повязали в случае чего, он даже выдал мне железный жетон, с уже знакомым символом. Сразу стало понятно, что именно он ждал помощь от арфистов.

После описанных выше событий герои, наконец, прибывают на опушку Эльтургардского леса. Рейя слезает с лошади и спокойно направляется к лесу. Глава 3. Борьба с Культом Предполагаемая продолжительность: 60 минут Леса Эльтургарда охватывают несколько квадратных миль местности к северу от Эльтуреля.

Полог этих лесов густой, и весь лес тускло освещен со Спутника над Эльтургардом. Персонажи, успешно выполнившие проверку интеллекта история на DC 13, вспоминают былые истории о конклаве злых друидов, которые использовали эти леса для проведения жутких ритуалов человеческих жертвоприношений. Успешная проверка интеллекта природа DC 12 показывает, что лес является подходящей местностью для сов, гигантских сов и медвесычей. Выслеживание культа Рейя и герои приходят к небольшой естественной тропинке, ведущей вглубь леса. Очевидно, что по этой тропинке недавно ходили: несколько веток сломаны, а трава, ведущая в лес, потревожена, как будто по ней кто-то ходил. Рейя спрашивает, является ли кто-нибудь из персонажей опытным следопытом. Она понимает, что скрытность и выслеживание добычи - ее слабые стороны, но надеется застать Культ Дракона врасплох, поэтому полагается на персонажей. Следам несколько часов и ведут вглубь леса. Кроме того, персонажи замечают поблизости небольшой скрытый ручей. Если персонажи пойдут вверх по ручью, они получат преимущество при проверке ловкости скрытность из-за из-за шума несущейся воды.

Дополнительно, персонажи замечают три группы человеческих следов вдоль берега скрытого ручья. Эти следы кажутся свежими, оставленными в течение последних двух часов. Персонажи могут добраться до места проведения ритуала тремя способами. Персонажам требуется 20 минут, чтобы пройти пешком по этой тропе до места проведения ритуала. Этот путь заканчивается в зоне R1 в месте проведения ритуала. Персонажам требуется 15 минут, чтобы пройти пешком вдоль ручья до места проведения ритуала. Персонажи имеют преимущество при проверке ловкости скрытности , пока идут по этому пути. Ручей приводит персонажей в зону R3 места проведения ритуала. Если персонажи блуждают по лесу, они попадают в случайное место в пределах ритуального участка, выбранное Мастером подземелья. Персонажи имеют недостаток при проверке ловкости скрытности , если на них надета тяжелая или средняя броня, когда они идут через густой лес.

Существует 20-процентная вероятность того, что персонажи привлекут внимание Медвесыч, если будут бродить по лесу. Место проведения ритуала Культ Дракона обнаружил этот заброшенный друидический конклав и начал использовать его как место для проведения обрядов, посвященных Тиамат, королеве драконов. Они также используют это место как тайник для хранения и подготовки ценностей к транспортировке во Врата Балдура. Четыре драконокогтя и один драконокрыл готовили груз товаров для перевозки во Врата Балдура, когда на них неожиданно напали культисты Мертвой Тройки. Эти кровожадные культисты, готовясь к этому событию, обокрали Культ Дракона. Культисты "Мертвой Троицы" жестоко расправились с четырьмя драконокогтями и привязали оставшегося драконокрыла на алтаре ритуального места в области R4. Персонажи прибывают как раз в тот момент, когда культисты Мертвой Троицы готовятся принести драконокрыла в жертву Мертвой Троице. Советы по проведению Столкновений Цель следующих столкновений - познакомить персонажей с Культом Мертвой Троицы. Наградите игроков за умное планирование, например, за использование окружающей среды для сохранения скрытности. Бой в каждой области должен происходить как отдельная встреча, однако если персонажи привлекут внимание всех культистов Мертвой Троицы, они также привлекут внимание находящегося неподалеку Мевесыча.

Медвесыч нападает сначала на культистов Мертвой Троицы, поскольку культисты пахнут смертью и покрыты кровью недавно убитых драконьих когтей. Вход на территорию В центре тропы неподвижно стоит Драконий Коготь. Наконечник копья торчит из рта Мертвеца, а одежда культиста закрывает древко копья. На правой руке драконьего когтя серебряное кольцо с эмблемой Тиамат. Кольцо стоит 15 gp. Место подготовки Культ дракона использует эту небольшую нишу в лесу для хранения сокровищ культа, направляющихся к Вратам Балдура и дальше. Скелетохраняет Некромайта Миркула, пока Некромайт ритуально перемалывает череп драконьего когтя в пыль. Некромайт медленно добавляет измельченную пыль в восковой череп в своей руке. Успешная проверка интеллекта магия или интеллекта религия DC 13 показывает, что Некромайт Миркула пытается привязать дух убитого драконьего когтя к восковому черепу. Проход через лес ведет в область R3 на востоке.

Культ дракона готовил пять миниатюрных раскрашенных статуэток, изображающих красного, черного, белого, зеленого и синего дракона, для отправки во Врата Балдура. Каждая статуэтка весит 5 фунтов и стоит 25 gp. Некромайт Миркула носит кость оживления см. Друидический круг Через этот древний друидический круг протекает неглубокий ручей. Если персонажи путешествовали к месту ритуала через скрытый ручей, он приведет их в эту область. Тропинка через лес ведет к области R2 на западе и R4 на севере. Ручей также ведет на север к области R4.

There they served as teachers of specialist knowledge, educating other Ilmatari, or they were defenders, using their martial arts to protect the temple and those who dwelled there.

The priests and monks did their best to raise these children, and they grew up within the faith, sometimes adopting their views. Most Ilmatari monastic orders had a symbolic flower that had a particular importance to them. Traditionally, this flower formed the name of their respective monastery, but this was not a rule. Companions of the Noble Heart: An aggressive order that focused on fighting and destroying those who were cruel or enjoyed the pain and suffering of others, particularly the church of Loviatar. Morgan the Taciturn[4][6] Disciples of St. Sollars the Twice-Martyred: A monastic order that specialized in genealogical studies. Dionysus: An often-inebriated order active in the Bloodstone Lands. Uzurr: An order that governed the city of Uzurr in Lapaliiya.

Jasper of the Rocks[4][6] Weeping Friars: These were the most fanatical believers in the idea of "bleeding" for others. They were usually named after Ilmatari saints. Many were built like manor houses, surrounded by protective walls and containing a chapel, a chapter house, a stable, and garden. It was common for these temples to contain an area for treating the sick and injured. They could also include a library and quarters for monks or barracks for a knight order. Thus, almost every settlement had a shrine to Ilmater, whether formal or homemade, and a great many Ilmatari hostels, abbeys, and seminaries lay across the countryside outside the cities. Ilmater was central to both cultures, and most Damarans regularly offered a prayer to the Crying God or one of his saints. These lands were home to several Ilmatari orders, temples, and monasteries, and often ruled by paladin-kings of Ilmater, which made the Church of Ilmater the state church of both realms.

Damaran Ilmatari used the bloodstained rack symbol of Ilmater or the yellow rose of St. The wizards themselves suspected the priests of helping slaves escape and healing victims of state torture. Though there were no temples, there were number of shrines, mostly mobile, and the highest priest was a runaway slave who remained always on the move. Like most priests there, they were considered eccentrics by the wider community, and were scattered and few. From their enclaves, they gave aid to those who came to them. It was also the biggest center for the manufacture of medicines. Uzurr dominated the city of Uzurr in Lapaliiya, and the Abbot of the temple also ruled the city. Uzurr took Ilmater as its civic deity.

For ceremonial occasions, the Ilmatari wore plain, solid gray vestments of tunics, trousers, and tabard, or robes. They also wore skullcaps, which were gray for ordinary clergy and blood-red for senior clergy, while unadorned novices wore none. The holy symbol of Ilmater was worn on a chain around the neck or as a badge pinned over the heart. Some older members of the clergy had a gray teardrop tattooed beside one eye. However, over their clothes or armor, they often wore gray tabards with the holy symbol stitched over the chest by the left shoulder. The Tome of Torment, the holiest book of the Church, which actually took the form of a horsehair-shirt. Weapons Dornavver, a sword forged to slay demons. Artifacts The Feet of Ilmater.

The Iron Helm of Heroes. This saw the Ilmatari particularly harshly treated. He ramped up the persecution of the Ilmatari. Hereafter, none shall raise a hand against a servant of the Crying God save if the servant attacks first. Harming a true Ilmatari, one of the Adorned of the god, will see such harm visited a hundredfold upon thee and thine. When his daughter fell from a horse and injured her head, and court healers pronounced she would die, Amahl Shoon V sought an Ilmatari hermit, dwelling in a tiny hut in the Forest of Mir by the shores of the River Agis. Fearing the earlier harassment if he went to Shoonach, the hermit asked for the girl to be brought to him and duly healed her. Enormously grateful, Amahl Shoon V told his people of the beneficence of Ilmater and his priests, and decreed that none should harm an Adorned servant of the Crying God unless they struck first, else the perpetrator would suffer the same hundredfold.

Then he worked a mighty spell across the empire to enforce the decree. For his actions, in the centuries since, the church of Ilmater debated the issue of canonizing Amahl Shoon V as a saint, though without resolution. The sword was entrusted to the Holy Warriors of Suffering. Knights of the three faiths from as far as Amn and Calimshan joined the crusade, and vanquished the demon horde after two years of fighting. These knights brought their faith, and their rule, to Impiltur. High Priest Ilnger Obskoth proclaimed it as "the hand of holy Ilmater made manifest among us", and it swiftly became the most venerated sacred object in Carathryn. The Tome saw extensive use around the southern Sword Coast for some three centuries, and became the holiest book in the Ilmatari faith, despite several thefts, the sinking of Carathryn in the Year of the Talking Spiders, 1132 DR, and spending time in the possession of a Loviatan priestess. There, the Spontaer, then the senior Sage-Priest of the church, sacrificed himself to render the Tome usable only by priests of Ilmater.

Bloirt Waelarn, leader of the Keltar house, declared all those of the "degenerate" Mussum house "heretics" and called for them to be cast out and treated as mentally ill. A few ambitious minor priests joined Waelarn and together they journeyed to the Mussum house, intending to "cleanse the filth". The priests of Mussum recruited the Companions of the Noble Heart paladin order to their defense, and attacked Waelarn and his followers, who were labeled "false clerics" and "subverted by evil". An angry Waelarn summoned three other knightly orders—the Holy Warriors of Suffering, the Knights of the Bleeding Shield, and the Order of the Golden Cup—to his side and vowed holy war against the "unclean ones of Mussum" and their allies. Finally, Lord Sir Jargus Holenhond of the Golden Cup declared an end to the bloodshed between true believers, insisted that the Tome of Torment be transferred to Keltar as planned, and blamed Bloirt Waelarn for the senseless violence, determining that he should be removed from office and sent into hermitage for the remainder of his years. The weary paladins accepted and carried out his judgment. Althea said that Ilmater had given them the Tome for the "low and truly needy" priests to "further the will and work of Ilmater in the wilderlands and perilous places of all Toril", and recruit non-believers to the faith of the Crying God. Althea selected Blaermon the Blessed, a knight of the Holy Warriors of Suffering, to take away the Tome of Torment to those "wild places" and bestow it upon the first "needy and worthy" Ilmatari he met, someone who worked or fought for the benefit of the common people and their faith, not merely for wealth and adventure.

In the Year of the Daystars, 1268 DR, Blaermon gave the Tome to Flaergon of Glister, who devoted his efforts to assisting miners and caravan-workers in the frozen north of the Moonsea. But within a year, Daern was murdered by the returned Bloirt Waelarn, who stole the Tome and escaped, journeying toward Mussum. Waelarn was finally confronted by Sir Guth of the Order of the Golden Cup, who challenged him to single combat before their god. Waelarn accepted, and promptly used a cairn spell from the Tome to bury Guth, then dismembered him. But Ilmater caused Sir Guth to rise from his grave as an unrelenting zombie, which tracked the rogue priest across Sespech. Waelarn finally collapsed of exhaustion and the zombie Guth strangled him as he slept. Guth hid the Tome of Torment then constructed a funeral pyre for both Waelarn and himself. In fact, it eventually found its way to Crimmor in Amn, to the merchant Beguld Thormon—also a doppelganger, as Ilmatari investigators later found—then to a Thayan crime gang.

An Ilmatari strike-force assaulted their house in Athkatla, destroying the house and pursuing and slaying the Thayan band through the streets. The Ilmatari suspected that these cultists were under the influence of Beshaba, Cyric or Loviatar. The cult was mostly eliminated by 1369 DR, following a hostile reaction from authorities and the nobility. Recovering it became a mission for all followers of Ilmater, setting them on a vigorous search across the Realms, and their probing efforts provoked conflict with those who wished their privacy or had something else to hide. A 40,000-gp reward was offered for the return of the complete and undamaged Tome. At least twice, fraudsters delivered fake Tomes to the House of the Broken God, and were punished for their trickery. The whereabouts of the Tome of Torment were still unknown by 1370 DR.

[AD&D 2ed] Религии и аватары

DnD story,Dungeons & Dragons,Подземелья и Драконы, D&D, dnd, днд,greentext,r/rpghorrorstories,песочница. Колдун вербующих культистов Асмадея и Жрец Ильматера уживались рядом лишь чудом и путем невероятных мастерских усилий. Да – респект кришнаитам Тайморы, ну и ей, конечно – так как я на игре спал максимум часа по 3 и ел только, если меня заставляли мастера Мертвятника или добрые паладины Ильматера. ВРАГИ Чонтея, Хельм, Латандер, Торм, Тир, Ильматер, Ллиира. СИМВОЛ белая лицевая часть человеческого черепа, окруженная множеством слезинок, направленных против часовой стрелки.

Тир днд - фото сборник

Ilmater (pronounced: /ɪlˈmeɪtɛr/ ihl-MAY-ter listen), known to the Iulutiun people of the Great Glacier as Ayuruk and to the Angulutiun people as Itishikopak, was the Faerûnian intermediate deity of. Генератор деревни ДНД 5. Карта города средневековья ДНД. Ilmater (pronounced: /ɪlˈmeɪtɛr/ ihl-MAY-ter listen), known to the Iulutiun people of the Great Glacier as Ayuruk and to the Angulutiun people as Itishikopak, was the Faerûnian intermediate deity of. Чтобы не допускать повторения, я отвёл жреца Ильматера ко которому порталу, ну и, разумеется, он увидел и услышал, что творится в этой тайной лаборатории. Quick plug to you all, I started a DnD show on Saturday mornings called the “Saturday Morning DnD Show.”. Да – респект кришнаитам Тайморы, ну и ей, конечно – так как я на игре спал максимум часа по 3 и ел только, если меня заставляли мастера Мертвятника или добрые паладины Ильматера.

Похожие новости:

Оцените статью
Добавить комментарий