Пятая редакция Dungeons and Dragons и Pathfinder, две версии одного и того же набора правил D&D, стоят на первом и втором месте в списке лучших продаж мира НРИ, и это длится уже некоторое время. Просмотрите доску «ДнД Расы» пользователя Den Rom в Pinterest. Посмотрите больше идей на темы «фэнтези, дизайн персонажей, рисунки». Find Serenity with these Firefly DnD Character Sheets.
About the creator
- Текстовый виджет боковой панели
- Руководство по 5-ой редакции Dungeons & Dragons для начинающих: Часть 3, Расы.
- Dungeons & Dragons пытается избавиться от расовых стереотипов в угоду повестке
- Choosing a Race
- 5E Racial Stat Bonus Chart
Dungeons & Dragons: что нужно знать о новых расах Spelljammer
Where they add features like curiosity and inventiveness, they are at the same time ambitious and sensible too. Half-orcs get plus two to strength and one to the constitution, making them ample fighters. Their walking speed is 30 feet and they begin the game with an intimidation skill. If half-orcs hit points go down to zero, they can choose to have them go down to one instead. This can only be used once, at which point he must have a long rest before regenerating the ability. This ability does not prevent an effect that causes death instead of merely reducing the hit points, however.
When a half-orc player gets a critical hit, they can roll an extra damage die and add it to the critical hit damage. And what are the best 5E classes for half-orcs? Well, the most popular choice is the barbarian for obvious reasons. However, a fighter is a good choice as well. These 5e races usually hold a deep place for nature and its related things and are having a great artistic taste for elves.
Elves are beautiful creatures that live in forest villages. As we have mentioned to you earlier these are the perfect combination of ELF and human parents, they include the emotional and physical features of both as well. Attaining adulthood in a very timeless redemption they are one of the most family-oriented races, who love to live with their children and grandchildren. Half-Elf LizardFolk LizardFolk is a unique combination of various features of lizards and folks that very much look like aligning with a stiff mindset. They are cold-blooded creatures with high intelligence and can help you stay safe from your enemies in the game.
Fully passionate with hungry jaws, they bite their enemy and can hold their breath for extended hours. They are one of the happiest and most cheerful races who love to live in communities and usually make loud sounds while laughing along with their partners near their residencies. Making investigations, creating and inventing new things, and playing all the time are some of the best features that describe their nature very well. Gnome Genasi Being developed from a perfect combination of genies and mortals, these are another one of the most beautiful players in the game who look entirely different from humans with reddish, bluish, or greyish eye colors. Being embedded with various magical powers, these races are usually quite active in the mortal world.
They are being featured to blend well with elements of the entire material plane. Genasi Aarakocra Appearing like larger birds, Aarakocra is a real humanoid with a bird-like body that can easily attain a height of five feet when fully grown. Appearing like larger birds, Aarakocra is a real humanoid with a bird-like body that can easily attain a height of five feet when fully grown. Along with having long and narrow legs with tapered sharper talons they much appear to be avian. The feathery appearance matches somewhat of a parrot or eagle and they look quite majestic and dangerous at the same time.
They exude the grace of this race that is supposed to be unmatched and love to live in places with heavenly and ethereally beautiful places. Most probably you can easily find them in the ancient forest and silvery spires.
Они любознательны, и умеют демонстрировать мужество, которое не свойственно многим куда большим существам.
Они могут быть увлечены богатством, но чаще тратят чем копят. Хафлинги имеют румяную кожу, темные прямые волосы и черные или карие глаза. Обычная продолжительность их жизни — приблизительно 150 лет.
Хафлинги крепки и трудолюбивы, в основном они тихие и мирные. В целом они предпочитают домашний уют опасностям приключений. Они наслаждаются хорошей жизнью, грубоватым юмором и простецкими историями.
На самом деле, иногда они бывают немного скучными. Хафлинги ненавязчивы, но внимательны и разговорчивы в дружеской компании. Хафлинги смотрят на богатство только как на способ получения жизненных благ, которые они любят.
Хотя они не безрассудно храбры и не амбициозны, они в основном честны и усердны, если в этом есть нужда. Человеческий PC может обладать любыми расовыми характеристиками, допустимыми мастером. У людей есть только одна специальная возможность: они могут быть любого класса персонажей и подняться до любого уровня в любом классе.
Выбор других рас в этих областях ограничен. Также, люди более общительны и терпеливы чем другие расы, со значительно меньшим недовольством, принимают компанию эльфов, дварфов, и остальных. Благодаря этим способностям и склонностям, люди стали значительной силой в мире и часто правят империями, которыми другие расы из-за их расовых склонностей управлять затрудняются.
Полуорки Half-orc Обычно полуорки несдержанны и угрюмы. Они предпочитают: действие размышлению, а бой — разговору. Полуорки любят простые удовольствия — жратву, выпивку, бахвальство, песни, борьбу, барабанный бой и дикие танцы.
Утонченные наслаждения вроде поэзии, бальных танцев и философии им чужды. Полуорки столь же высоки, как люди, и немного тяжелее благодаря мускулатуре. Кожа полуорков с сероватой пигментацией, у них узкий лоб, мощные челюсти, выдающиеся вперед зубы и жесткие волосы, что делает их черты грубыми.
Полуорки взрослеют немного быстрее, чем люди. Немногие полуорки живут более 75 лет. Поскольку орки — заклятые враги гномов и эльфов, полуорки могут иметь плохие отношения с представителями этих рас.
С этой точки зрения орки не в лучших отношениях с людьми, полуросликами или гномами. Полуорки наследуют приверженность хаосу от своих оркских родителей, но, подобно своим человеческим родителям, они не склонны ни к добру, ни ко злу. Полуорки, живущие среди орков, обычно злобные.
Они раскинуты в землях между этими регионами. Серые орки выглядят менее звероподобно чем их северные собратья, но на человека они всё равно не похожи. Серые орки считаются более цивилизованными, чем горные орки.
Им по душе "цивилизованная" одежда, хотя они ведут кочевой образ жизни и влачат своё довольно жалкое существование в безлюдных местах. Истинной властью в племени серых орков обладает не вождь, а адепт или клирик чаще всего женщина.
The gear of the bugbear is not in a good state always, so these are only used on the battlefield in case of emergency. Bugbear Kenku Kenku 5e is one of the most common characters you find in the game, these features usually resemble a bird in various aspects and are hence also known as humanoids. These are generally very attentive races but still haunted by the ancient crimes made by them without their wings. They are very attentive to the various sounds and hence work exceptionally great against burglars and other people. Kenku usually lives on the edges of human societies and lives his entire life stealing alone. Kenku Githyanki Living along with the places of their old planes, Githyanki 5e is the race that is well known for its slender and slim humanoids with rough and leathery skin. These are the Astral Planes who own bright black-colored eyes.
Dragonborns are humanoid beings that look like dragons minus the uh, sort of things like the tail and the wings, and stuff that. They just sort of look like humanoids with the scales and the overall color of the dragon that they hope to have descended from. The origin of the Dragonborn however, is unknown. They are popular with people who like to play paladins fighters and sorcerers. However, DMs tried to keep these to a minimum, and ever since the success of Skyrim. Gender discrimination is not there, and both are trained heavily for the fields of battle with powerful magic and combat. Githyanki Tortle Coming up with a very simple and exciting life span, Tortle 5e is the creature that is known to be one of the most peaceful farmers in the game. Tortle 5e usually resides on the Savage Coast of Mystara which is being expanded in the mini-setting of Red Steel. These are another one of the most attentive and inoffensive features of the game who fight full-heartedly to save their homes and nature.
These creatures are usually good at tanking re one of the most potent animals who hate to make any semi-official updates related to their residing area. Also, joined with their Charge characteristic the Centaur can rapidly get into skirmish battle and make their presence felt. Equine Build is very similar to Powerful Build, but it has the additional disadvantage of being terrible at climbing. Greek mythology served as a source of inspiration for a number of the racial additions to the fifth edition of Dungeons and Dragons, or 5e. One of the races whose names conjure up images of wild, powerful nature will be covered in this guide. In 5e, the opportunity to play outside of the usual scope of player characters is exciting when approaching the Centaur. What does it take to live on four legs? How are you received by the general public? When paired with a fighter of the melee class, centaurs are an excellent choice.
Centaur Kalashtar The Kalashtar are telepaths with the strongest minds and real power in the dream world. Like changelings, the Kalashtar is a psionic powerhouse that is technically unique to the Eberron campaign setting. Psionic conduits born of two minds and one body, Kalashtar are intertwined with dream spirit.
Their ability scores and modifiers are not optimal, but they are more than passable. However, dwarves are much better as clerics, like the life domain cleric.
What makes dwarves an excellent race for paladins in 5e DnD is that they are more interested in good order and the rule of law than other races on this list. Honor and oaths are significant in dwarven society, and grudges can be carried for centuries or even millennia. Next to that ability score increase, you also get a lot of interesting racial features like Dwarven Resilience advantage throw against poison and Darkvision. The main thing they have going for them is that they have a very easy backstory to work with. In addition, the Aasimar gets ability scores that can benefit paladins.
A couple of interesting racial abilities and feats are a boost.
Ресурсы на русском языке для D&D 5e
Выбор расы не влияет на скорость получения опыта персонажем (как это происходит в играх, основанных на 3,5 редакции AD&D). При создании персонажа раса выбирается вторым пунктом, после определения пола. Dungeons & Dragons 5th Edition, more commonly known as D&D 5e or DnD 5e, is a fictional tabletop role-playing game. One player assumes the role of a Dungeon Master (DM), and the others each control a single character. A list of premade characters for 5th edition D&D, in a variety of different classes, races, and levels.
Расовые Особенности
- DnD 5e Races
- Прегены — готовые персонажи для D&D 5e
- Поклонники Dungeons & Dragons призывают убрать из игры термин "раса"
- Термин «раса» может исчезнуть из Dungeons and Dragons — его посчитали расистским
- DnD Races and Species: Guide for Choosing and Building DnD 5e Races
Dungeons & Dragons пытается избавиться от расовых стереотипов в угоду повестке
The 5E Racial Stat Bonus Chart is a quick reference for racial ability score bonuses in Dungeons & Dragons 5E official content. dnd-5e. races. Share. Представляю вашему вниманию гайд по созданию мощного стрелка Dungeons & Dragons пятой редакции. A full and comprehensive list of DnD races and species for DnD 5th edition, including links to our expert-written character guides. Каталог всех игровых рас в Dungeons & Dragons. A mainstay in every DnD setting, and in real life, humans are renowned for their adaptability, perseverance, and just how much they get done in such a relatively short lifespan.
Руководство по 5-ой редакции Dungeons & Dragons для начинающих: Часть 3, Расы.
Играбельные расы ДНД 5. Рост персонажей ДНД. Представляю вашему вниманию гайд по созданию мощного стрелка Dungeons & Dragons пятой редакции. Retrieved from "?title=3.5e_Races&oldid=308840". Сборка персонажа в DnD – это бесконечный выбор. Калаштар имеют преимущество на ментальных спасбросках (Инт, виз, хар) в силу раздвоения личности, свойственного их расе.
Гайд по созданию мощного стрелка в D&D 5e
Hexblood — это линия из «Путеводителя Ван Рихтена по Равенлофту», которая представляет собой шаблон, который вы применяете к существующей расе хотя вы сохраняете только скорость передвижения и навыки исходной расы. Хекскровые возникают в результате неудачных проклятий из-за хитрости Фейвилда, при этом персонажи часто несут физические проявления долга, который они в долгу перед своей ведьмой-покровительницей или родителем. Hexbloods — отличный выбор для заклинателей и вполне могут быть лучшими чернокнижниками в игре, потому что они могут добавить «Маскировку себя» и «Сглаз» в свой список заклинаний и могут использовать их один раз за длительный отдых бесплатно , получать Темное зрение и создавать жетоны из своих заклинаний. Все это мощные дары для тайных заклинателей, позволяющие им найти хорошее применение своим проклятым способностям. Раса локсодонов появляется в «Путеводителе гильдмастера по Равнике». Это гуманоиды-слоны, известные своим спокойным нравом и стремлением к знаниям. Хотя некоторые игроки, возможно, не захотят играть за слона, им следует подумать, хотят ли они играть за монаха, поскольку локсодоны — одна из немногих рас, идеально подходящих для этого класса. Это означает, что вы можете играть за монаха, которому не нужен высокий показатель Ловкости, поскольку Сила также хорошо подходит для его атак.
Эти полукровки имеют необычные способности, основанные на природе их отдаленных предков, но в остальном кажутся полностью людьми.
Мировоззрение затронутых планами зависит от того, чья кровь течёт в их жилах. Так скажем, тифлинг, чей предок был дьяволом законопослушным-злым , будет законопослушным. Затронутые планами предпочитают гармонировать с человеческим обществом и редко формируют собственные общины. Таким образом, они — более чрезвычайный пример, чем полуэльфы которые также редко имеют свои собственные общины из-за своей редкости и различных подготовок. Некоторые места имеют слегка более высокую частоту затронутых планами из-за местных обстоятельств. Аазимары Аазимары — потомки людей и некоторого доброго небесного существа: коатля, лилленда или даже слуги или аватара доброго божества. Аазимар выглядит как человек, кроме одной отличительной особенности, связанной с его необычным предком например: золотые глаза; серебряные волосы; серебристая, золотая или изумрудная кожа; перья на плечах или в волосах, чешуя и т. Аазимар имеет такую же продолжительность жизни и возрастные категории, как человек.
Поскольку они остро чувствуют напор божественной силы, аазимары часто — клирики или паладины. Некоторые аазимары привносят свою чувствительность в искусство музыки, становясь бардами. Более редки аазимары предпочитающие глубинные дикие места Фаэруна, становясь при этом друидами и рейнджерами. Генаси имеют такую же продолжительность жизни и возрастные категории, как люди. Водные генаси Большинство водных генаси происходит от водных элементных существ типа маридов водных джиннов или тритонов. Водный генаси выглядит как человек, кроме одной отличительной особенности, связанной с его элементальным предком например, чешуйчатая кожа; перепонки между пальцами; сине-зелёная кожа и волосы; чешуя. Водные генаси имеют лучшее от обоих миров. Они могут ходить по земле в течение неопределённого времени и могут всегда отступить в спокойные глубины океана.
Водные генаси часто мультиклассируют между бойцом и другим классом, уравновешивая свои уровни. Водные генаси предпочитают боевые стили и оружие, которое разбалансирует, связывает или разоружает их противников. Воздушные генаси Воздушные генаси происходят от аборигенов Элементного Плана Воздуха и людей. Отличительные черты воздушных генаси: светло-голубая или бледно-белая кожа и такого же цвета волосы; способность вызывать легкий ветер. Лишь с несколькими исключениями воздушные генаси, рождённые на Фаэруне, происходят от джиннов, когда-то правивших Калимшаном. Поскольку они могут обладать любым мировоззрением, воздушные генаси входят во все слои общества, от паладина до некроманта или жреца. Некоторые развивают навыки как жулики или волшебники, балансируя свои слабости заклинаниями или специальными навыками. Огненные генаси Большинство огненных генаси Фаэруна произошли от ифритов, которые когда-то управляли Калимшаном.
Огненные генаси имеют явные физические черты, которые отмечают их отличие от людей например, серая или тёмно-красная кожа; красные волосы; клыки и высокая температура тела , и они часто оказываются целью недоверия и преследования. Из огненных генаси получаются отличные бойцы, но многие следуют вместо этого путём варвара, потому что это легче и поддерживает высокую жажду крови. Больше огненных генаси становится колдунами, чем волшебниками, даже при том, что их естественные таланты указывают иначе. Огненные генаси больше говорят о себе, чем о других это и их резкий характер делает их плохими бардами. Редкие огненные генаси, чувствуют желание ступить на путь паладина. Они часто импульсивны и рискуют потерять над собой контроль. Земные генаси По крайней мере три четверти земных генаси Фаэруна — потомки существ-аборигенов Элементного Плана Земли и людей. Остальные происходят от земных божеств или их слуг.
Земные генаси не выглядят как люди, но имеют главным образом человеческие особенности, кроме одной-двух отличных черт, связанных с их элементальным предком например, грохочущий голос; очень большие руки и ноги; подобная земле кожа и т. Большинство земных генаси-приключенцев ориентированы на бой, Воин это, следопыт или варвар. Некоторые земные генаси могут выбирать более специализированный военный путь, но большинство персонажей земных генаси предпочитает многие умения, которые предлагает только класс бойца. Тифлинги Тифлинги — отдаленные потомки человека и некого злого планарного существа, типа демона обычно марилит или суккуба , дьявола обычно эринайс, гелугон или пит фиенд , ночной ведьмы, ракшаса или даже слуги злого божества некоторые из этих существ должны использовать магию, чтобы принять форму, которая является совместимой с человеком. Тифлинги выглядят как люди, кроме одной или двух отличительных особенностей, связанные с их необычным предком например, рожки на голове, клыки или острые зубы, раздвоенный язык, красные или кошачьи глаза, хвосты, необычный цвет волос и кожи, чешуя и т. Тифлинги имеют такую же продолжительность жизни и возрастные категории, как люди. Большинство тифлингов злы, но некоторые сумели преодолеть влияние своей родословной, сделав свой собственный выбор между добром и злом. Некоторые слышат эхо своего эльфийского наследия и хаотически нейтральны, и редкие индивиды могут быть полностью нейтральны.
Но все же не существует ни одного законного или доброго. Это пугливые, миролюбивые существа. Они редко носят оружие, но иногда носят ножи в качестве инструментов. Хотя дриады могут пользоваться ножом в бою, они не будут этого делать, кроме случаев крайней опасности. Дриады тесно связаны с природой и своим личным деревом. Если «родное» для дриады дерево срубить, она умрет. Никси — водная раса фей-существ. Они населяют пруды, ручьи, реки и даже озера.
The curse, brought on by their betrayal of their otherworldly master, has caused them to lose their ability to fly a relief for any DM as well as the ability to speak without using their Mimicry trait. They typically live in nomadic tribes and tend to have an unfavorable view on outsiders. Leonin are quick to anger and will retaliate against even the slightest insult to their honor or pride.
Whether you have been bitten by a vampire, infused with eldritch magic, or reborn into a new life, these lineages will provide you with additional features and traits that represent your new-found abilities. These 7 foot tall elephants value wisdom and peace over everything, and do not consider their kind to reach adulthood before the age of 60. Loxodon are extremely loyal and can be quite fearsome when they or their friends are threatened.
While they are known to solve their problems through violence, minotaurs enjoy spending time with their friends and know how to have a good time. On Exandria, orcs are plagued by a curse and some have taken to following the law very strictly. On Eberron, orcs are… Plasmoid Spelljammer: Adventures in Space Plasmoids are sentient ooze creatures that exist out in the depths of Wildspace.
These creatures can mold their amorphous bodies into various shapes, allowing them to appear almost humanoid, create tentacles, or appear as a limbless blob. Appearing as the first playable Ooze character type in Spelljammer: Adventures in Space, plasmoids are a very unique… Satyr Mythic Odyessys of Theros Most satyrs appear as half-humanoid, half-goat creatures that stem from a cross between nature spirits and humans. Most satyrs are easily identified by their goat horns and goat lower extremities.
Satyrs are known for their hedonistic tendencies. They typically lack restraint and will follow whichever of their fancies they desire at the time. Shadar-kai Monsters of the Multiverse Shadar-kai are known for their dark, shadowy appearance and their association with the Shadowfell—a plane of existence that exists parallel to the Material Plane and is associated with death and darkness.
Rather, they are something in between. The magic used to fuse different life forms together has resulted in extensive and varied biological enhancements found in the test subjects. Tabaxi are strong athletes with heightened senses,… Thri-kreen Spelljammer: Adventures in Space Thri-kreen are bipedal insectile creatures that hail from the deep reaches of Wildspace.
They have a unique, chitinous armor that serves as a protection in combat and change change color to allow thri-kreen to blend into their environment. While they are not inherently evil, their appearance likens that of their ancestors, with horns, tails, sharp teeth, and a wide array of eye colors and skin colors. Due to their ancestry, tieflings make great thieves and… Tortle The Tortle Package Tortles are a simple and friendly race of turtle-like humanoids.
Beginning life crawling like regular turtles, they soon are able to walk upright and keenly begin their adventures, living nomadically and exploring the remote regions of the world. They live in deep parts of the ocean, far away from the prying eyes of surface dwellers. In fact, most tritons have never ventured as far as the surface, making them ignorant to the customs of the world above, causing them to come across as rude.
Although they tend to be very private individuals, vedalken love to talk, especially when it means they can learn something new. Most vedalken are extremely passionate in their work, using every moment as an opportunity to move towards perfection. They are very much alive, and therefore can be hurt and healed like other humanoids.
The reduction lasts until the target finishes a long rest. The target dies if this effect reduces its hit point maximum to 0. Feast of Blood: When you drain blood with your Bloodthirst ability, you experience a surge of vitality. Your speed increases by 10 feet, and you gain advantage on Strength and Dexterity checks and saving throws for 1 minute. Languages: You can speak, read, and write Common and one language of your choice. This can be found in various Plane Shift books for DnD 5e. As you can see, in both books you get nothing to support making bites and grapples during combat. Age: Satyrs mature and age at about the same rate as humans.
Alignment: Satyrs delight in living a life free of the mantle of law. They gravitate toward being good, but some have devious streaks and enjoy causing dismay. Size: Satyrs are slightly shorter than humans, averaging about 5 feet tall. Speed: Your base walking speed is 35 feet. Fey: Your creature type is fey, rather than humanoid. Ram: You can use your head and horns to make unarmed strikes. Legendary Cunning. You have advantage on all Intelligence, Wisdom, and Charisma saving throws against magic.
Mirthful Leaps: Whenever you make a long or high jump, you can roll a d8 and add the number rolled to the number of feet you cover, even when making a standing jump. This extra distance costs movement as normal. Reveler: You have proficiency in the Performance and Persuasion skills, and you have proficiency with one musical instrument of your choice. Alignment: Orcs are vicious raiders, who believe that the world should be theirs. They also respect strength above all else and believe the strong must bully the weak to ensure that weakness does not spread like a disease. They are usually chaotic evil. Size: Orcs are usually over 6 feet tall and weigh between 230 and 280 pounds. Darkvision: Thanks to your orc blood, you have superior vision in dark and dim conditions.
Languages: You can speak, read, and write Common and Orc. Orc is a harsh, grating language with hard consonants. It has no script of its own but is written in the Dwarvish script. Orcish Nature You can gain all of the following features by accepting to have the Intelligence score reduced by 2. As a bonus action, you can move up to your speed toward an enemy of your choice that you can see or hear.
Revised Races for DnD 5e
- DnD Тифлинг 5е - раса для игры в подземелья и драконов
- Почему именно эти игры?
- Расы Mordenkainen Presents: Monsters of the Multiverse
- Официальные приключения для DnD5: обзор и мнение / Личный блог: Nalia / Имажинария
- My First Encounter with the Dhampir in D&D
- Термин «раса» может исчезнуть из Dungeons and Dragons — его посчитали расистским
DnD 5e Deities
Характеристики рас DnD5е + Эбберон | Пикабу | 2. Can You Play A Kitsune In DND 5e? The answer is definitely yes! you can play a Kitsune in dnd, firstly you can use your action to magically assume the shapes of a fox, or your true form, which is a fox-humanoid hybrid. |
Системный разбор: WORLDS WITHOUT NUMBER и пятая редакция D&D | Are you in search of intriguing random encounters for DND 5e or any other fantasy tabletop RPG system? Brace yourself for this extensive collection of d100. |
Humans and Variant Humans in DnD 5E explained | Каталог всех игровых рас в Dungeons & Dragons. |
Расы днд 5 - 90 фото
DnD 5E: 5 самых недооцененных рас персонажей | 24 мая Wizards of the Coast запустили открытое бета-тестирование прототипа пятой редакции ДнД, именуемой DD Next. Под катом очень кратенькое описание предлагаемого волонтерам-тестерам материала. |
Поклонники Dungeons & Dragons призывают убрать из игры термин "раса" | Игровые расы ДНД. Рост рас ДНД. ДНД Паладин мемы. |
Ресурсы на русском языке для D&D 5e | DnD 5e Players |
[Top 10] D&D: Most Popular Races
Наследие осколка кристалла Роль: мастер Перевод на русский: насколько я знаю, нет Во многом демо-модуль, один из первых, сделанных под DnD Next – так называлась бета-версия пятой редакции. Dungeons & Dragons (D&D, DnD; Подземелья и драконы) — настольная ролевая игра в жанре фэнтези, разработанная Гэри Гайгэксом и Дэйвом Арнесоном[en][1]. Впервые была издана в 1974 году компанией «Tactical Studies Rules, Inc.» (TSR). Created with GM Binder. Instead the following list of dnd deities encompasses all the Forgotten Realms deities, or at least the current forgotten realms deities, since the pantheon has shifted from edition to edition.