Новости последование первой седмицы великого поста

Предлагаем к ежедневному прочтению молитвы и духовные наставления на каждый день 1-й седмицы Великого поста. поста, Крестопоклонную Последование Пассии в Неделю 3-ую Великого поста, Вечера. Среди других постов церковного года Великий пост выделяется в первую очередь своими богослужениями.

Как и когда читается канон святого Андрея Критского?

Услышите до последних земли: яко с нами Бог. Могущии покаряйтеся: яко с нами Бог. Аще бо паки возможете, и паки побеждени будете: яко с нами Бог. И иже аще совет совещаваете, разорит Господь: яко с нами Бог. И слово, еже аще возглаголете, не пребудет в вас: яко с нами Бог. Страха же вашего не убоимся, ниже смутимся: яко с нами Бог.

Господа же Бога нашего Того освятим, и Той будет нам в страх: яко с нами Бог. И аще на Него надеяся буду, будет мне во освящение: яко с нами Бог. И уповая буду на Него, и спасуся Им: яко с нами Бог. Се аз и дети, яже ми даде Бог: яко с нами Бог. Людие ходящии во тьме, видеша свет велий: яко с нами Бог.

Живущии во стране и сени смертней, свет возсияет на вы: яко с нами Бог. Яко Отроча родися нам, Сын, и дадеся нам: яко с нами Бог. Егоже начальство бысть на раме Его: яко с нами Бог. И мира Его несть предела: яко с нами Бог. Чуден Советник: яко с нами Бог.

Бог крепок, Властитель, Начальник мира: яко с нами Бог. Отец будущаго века: яко с нами Бог. Значительная часть стихов воспевает всемогущество Бога. Песнь начинается с торжественного возглашения наиболее радостной из возможных для человека истины: «С нами Бог! Бог прославляется как Источник всех беспредельных, бесконечных благ, Своим воплощением, смертью и воскресением давший человеку возможность спасения — причастия беспредельному покою, совершенному умиротворению.

И нет человека, сердце которого не трогает радость, воспеваемая в этом гимне. Затем поются тропари в честь Пресвятой Троицы: «День прешед, благодарю Тя, Господи, вечер прошу с нощию без греха подаждь ми, Спасе, и спаси мя.

Славянский текст с русским переводом, приложением библейских повествований, изъясняющих изложенные в каноне уроки покаяния, объяснением заключающихся в нем наименований местностей, народов и некоторых других и кратким очерком жизни святаго творца канона. Составил и перевел Н. Второе издание с рисунками, Москва, 1915 г.

В отличие от предыдущих версий, это издание включает в себя практически все молитвословия в полном изложении за исключением минейных , которые необходимы для богослужения на каждый день первой седмицы Великого поста. Такой универсальностью обусловлен и объём публикации: каждому дню первой седмицы посвящен отдельный том, что позволяет также упростить пользование самой книгой при богослужении.

В понедельник, вторник, среду и четверг первой седмицы на великом повечерии читается канон преподобномученика Андрея Критского, способный смягчить и расположить к покаянным чувствам и самую ожесточенную душу. В субботу вспоминается чудо святого великомученика Феодора Тирона, спасшего своим явлением христиан от осквернения идоложертвенной кровью и повелевшего вместо оскверненной пищи, употребить вареную пшеницу с медом Книга выполнена в кожаном переплете ручной работы, украшена изящным тиснением и трехсторонним золотым обрезом. Репринтное воспроизведение издания 1892 г.

Понедельник первой седмицы Великого поста

До Торжества Православия в эту неделю чтили память пророков, на что указывают тексты Постной Триоди. Часть из богослужебных гимнов, посвященных пророкам, была со временем вытеснена текстами в честь Торжества Православия. Он был прославлен в 1368 г. Этот день памяти святителя должен был продолжить тему побед православной веры над ересями, ведь свт. В эту неделю до установления памяти свт. Григория вспоминали притчу о блудном сыне, о чем говорит факт: в Постной Триоди на утрени данной недели содержится канон, посвященный этой притче. А в древних богослужебных рукописях Иерусалима на второе воскресение поста полагалось чтение самой притчи. Григорий Палама Об истории установления крестопоклонной недели читайте в статье Исторический фон Крестопоклонной недели.

Неделя преподобного Иоанна Лествичника Нельзя точно сказать, когда Церковью был прославлен преподобный Иоанн. Но в X веке он уже почитался святым. В Синаксаре Церкви Константинопольской X в. Иоанна приходилась на 30 марта. А самые ранние известные богослужебные тексты, в которых память прп. Иоанна отмечается в четвертую неделю Великого поста, датируются XIV веком.

На Великом повечерии в понедельник, вторник, среду и четверг читается по девять песней канона. Верующие стараются иметь при себе текст канона чаще всего с параллельным переводом на русский язык и следят за ходом чтения, чтобы лучше понимать смысл. Можно заранее прочитать канон дома с переводом. В современной Церкви сложилась традиция — во время чтения канона в храме гасят свет, поэтому можно заранее купить свечу и зажигать ее во время чтения. Чтение Великого канона настраивает верующих на подобающее проведение святых дней Четыредесятницы. Поэтому так важно обязательно присутствовать в эти дни на службе в храме. Второй раз канон полностью читается на утрене четверга 5-ой седмицы перед неделей Марии Египетской. Кроме того, еще до начала Великого поста — со среды подготовительной Сырной седмицы начитается чтение особой покаянной молитвы святого Ефрема Сирина, которое продолжается до Великой Среды. О трапезе во время Великого поста Великий пост установлен в подражание Самому Господу Иисусу Христу, постившемуся в пустыне сорок дней. Православные стремятся воздержанием и молитвой очистить свою душу, пробудить и возродить ее перед великим праздником Воскресения Христова и сделать ее способной принять тот отблеск подлинной вечной радости, какая подается христианам на Пасху. Великий пост начинается за семь недель до Пасхи и состоит из Святой Четыредесятницы — сорока дней — и Страстной седмицы — недели перед самой Пасхой. Четыредесятница установлена в честь сорокодневного поста Спасителя, а Страстная седмица — в воспоминание последних дней земной жизни, страданий, смерти и погребения Христа. Общее продолжение Великого поста вместе со Страстной седмицей — сорок восемь дней. В старину в России жизнь во время Великого поста кардинально менялась: отменялись театральные представления, балы, закрывались все увеселительные и питейные заведения, а также бани, лавки, торговавшие мясом и другими скоромными продуктами.

Салат из моркови и яблок с добавлением клюквы. Бутерброды с помидорами и огурцами , посыпанные кунжутом. Несладкий сок. Четверг Фото: pixabay. Геркулес, залитый горячей водой и приправленный апельсиновым соком. Вода или морс. Натертая на терке репа, морковь, кусочки кислых яблок с тыквенными семечками. Кусочек хлеба, посыпанный семенами льна. Размятый банан , завернутый в лаваш, порезанный на роллы. Яблоко, чай. Пятница Завтрак. Гречневая каша. Кофе без молока. Капустный салат с морковью и соком лимона. Зеленый чай. Сухие хлебцы, салат из апельсина и груши с орехами. Суббота Завтрак. Пшенная каша, морковный сок. Суп из фасоли и зелени, картофельное пюре с небольшим количеством растительного масла. Разбавленное вино. Кукурузная каша с медом, морс. В тему.

Служба совершается по Постной Триоди с добавлением Октоиха. В понедельник, вторник и четверг утром читаются часы и изобразительны. На часах читаются кафизмы, паремии и поются специальные прокимны и стихи. Несколько раз читается молитва св. Ефрема Сирина с поклонами. В среду и пятницу служится Литургия Преждеосвященных Даров. Этот обычай идет с апостольских времен, когда христиане весь день проводили в молитве и посте и лишь вечером собирались на Литургию. Именно поэтому она начинается с вечерни. Но сейчас по неудобству она служится по утрам. Это — очень красивая служба с особенными песнопениями и строгими распевами. Во время нее совершаются множественные земные поклоны, а также несколько раз читается молитва святого Ефрема Сирина. На Преждеосвященной Литургии не преосуществляются Святые Дары, а причащение происходит заранее запасенными Дарами. Поэтому детей не причащают за этой литургией, чтобы они не подавились или не выплюнули святыню. В понедельник, вторник, среду и четверг вечером на первой седмицы читается во всех храмах канон святого Андрея Критского на повечерии. Это — покаянный великий канон, который наиболее полно передает настроение кающегося и настраивает на нужный лад. Это — красивое богослужение, на котором по возможности следует побывать каждому верующему. Верхний свет гасится, все стоят с зажженными свечами во время чтения канона. В субботу первой седмицы служится Литургия св. Иоанна Златоуста, а в воскресенье — литургия св.

Первая седмица Великого поста. О чем не забыть

Таже начинаем Великий канон, глас 6-й, творение святаго отца нашего Андрея Критскаго, Иерусалимскаго, совершающе первую от четырех частей, читаемых в четыре дня первыя седмицы. Неделя ваий — древнейшая из всех недель Великого поста и единственная из них, непосредственно связанная с евангельскими событиями. Раздрах ныне одежду мою первую, юже ми изтка Зиждитель из начала, и оттуду лежу наг. Последование Великаго повечерия в понедельник первыя седмицы.

Великий Покаянный канон преп. Андрея Критского (1-я седмица Великого поста)

Апостол к филипписием, зачало 247. Апостол к коринфяном, зачало 149. Апостол к коринфяном, зачало 125. Во святую и великую субботу. Апостол к коринфяном, зачало 133, конец в 206-м зачале.

Апостол к римляном, зачало 91. Аллилуиа не поется, но по еже рещи иерею: Мир ти. И лик тожде на глас 7.

Соманитида иногда праведнаго учреди, о душе, нравом благим; ты же не ввела еси в дом ни странна, ни путника. Темже чертога изринешися вон, рыдающи. Гиезиев подражала еси, окаянная, разум скверный всегда, душе, егоже сребролюбие отложи поне на старость; бегай геенскаго огня, отступивши злых твоих. И ныне: Яко от оброщения червленицы, Пречистая, умная багряница Еммануилева внутрь во чреве Твоем плоть исткася. Темже Богородицу воистинну Тя почитаем. Темже Тя вси роди, яко Богоневестную Матерь, православно величаем. Ум острупися, тело оболезнися, недугует дух, слово изнеможе, житие умертвися, конец при дверех. Темже, моя окаянная душе, что сотвориши, егда приидет Судия испытати твоя? Моисеово приведох ти, душе, миробытие, и от того все заветное Писание, поведающее тебе праведныя и неправедныя: от нихже вторыя, о душе, подражала еси, а не первыя, в Бога согрешивши. Закон изнеможе, празднует Евангелие, Писание же все в тебе небрежено бысть, пророцы изнемогоша и все праведное слово; струпи твои, о душе, умножишася, не сущу врачу, исцеляющему тя. Новаго привожду ти Писания указания, вводящая тя, душе, ко умилению: праведным убо поревнуй, грешных же отвращайся и умилостиви Христа молитвами же, и пощеньми, и чистотою, и говением. Христос вочеловечися, призвав к покаянию разбойники и блудницы; душе, покайся, дверь отверзеся Царствия уже, и предвосхищают е фарисее и мытари и прелюбодеи кающиися. Христос вочеловечися, плоти приобщився ми, и вся елика суть естества хотением исполни греха кроме, подобие тебе, о душе, и образ предпоказуя Своего снисхождения. Христос волхвы спасе, пастыри созва, младенец множества показа мученики, старцы прослави и старыя вдовицы, ихже не поревновала еси, душе, ни деянием, ни житию, но горе тебе, внегда будеши судитися. Постився Господь дний четыредесять в пустыни, последи взалка, показуя человеческое; душе, да не разленишися, аще тебе приложится враг, молитвою же и постом от ног твоих да отразится. И ныне: Град Твой сохраняй, Богородительнице Пречистая, в Тебе бо сей верно царствуяй, в Тебе и утверждается, и Тобою побеждаяй, побеждает всякое искушение, и пленяет ратники, и проходит послушание. Припев: Преподобне отче Андрее, моли Бога о нас. Андрее честный и отче треблаженнейший, пастырю Критский, не престай моляся о воспевающих тя: да избавимся вси гнева и скорби, и тления, и прегрешений безмерных, чтущии твою память верно. Таже оба лика вкупе поют Ирмос: Безсеменнаго зачатия Рождество несказанное, Матере безмужныя нетленен Плод, Божие бо Рождение обновляет естества. Каиново прешед убийство, произволением бых убийца совести душевней, оживив плоть и воевав на ню лукавыми моими деяньми. Авелеве, Иисусе, не уподобихся правде, дара Тебе приятна не принесох когда, ни деяния божественна, ни жертвы чистыя, ни жития непорочнаго. Яко Каин и мы, душе окаянная, всех Содетелю деяния скверная, и жертву порочную, и непотребное житие принесохом вкупе: темже и осудихомся. Брение Здатель живосоздав, вложил еси мне плоть и кости, и дыхание, и жизнь; но, о Творче мой, Избавителю мой и Судие, кающася приими мя. Извещаю Ти, Спасе, грехи, яже содеях, и души и тела моего язвы, яже внутрь убийственнии помыслы разбойнически на мя возложиша. Аще и согреших, Спасе, но вем, яко Человеколюбец еси, наказуеши милостивно и милосердствуеши тепле: слезяща зриши и притекаеши, яко отец, призывая блуднаго. И ныне: Богородице, Надежде и Предстательство Тебе поющих, возьми бремя от мене тяжкое греховное и, яко Владычица Чистая, кающася приими мя. Сшиваше кожныя ризы грех мне, обнаживый мя первыя боготканныя одежды. Обложен есмь одеянием студа, якоже листвием смоковным, во обличение моих самовластных страстей. Одеяхся в срамную ризу и окровавленную студно течением страстнаго и любосластнаго живота. Впадох в страстную пагубу и в вещественную тлю, и оттоле до ныне враг мне досаждает. Любовещное и любоименное житие невоздержанием, Спасе, предпочет ныне, тяжким бременем обложен есмь. Украсих плотский образ скверных помышлений различным обложением и осуждаюся. Внешним прилежно благоукрашением единем попекохся, внутреннюю презрев Богообразную скинию. Погребох перваго образа доброту, Спасе, страстьми, юже, яко иногда драхму, взыскав, обрящи. Согреших, якоже блудница, вопию Ти: един согреших Тебе, яко миро, приими, Спасе, и моя слезы. Очисти, якоже мытарь, вопию Ти, Спасе, очисти мя: никтоже бо сущих из Адама, якоже аз, согреших Тебе. Источник живота стяжах Тебе, смерти Низложителя, и вопию Ти от сердца моего прежде конца: согреших, очисти и спаси мя. Согреших, Господи, согреших Тебе, очисти мя: несть бо иже кто согреши в человецех, егоже не превзыдох прегрешеньми. При Нои, Спасе, блудствовавшия подражах, онех наследствовах осуждение в потопе погружения. Хама онаго, душе, отцеубийца подражавши, срама не покрыла еси искренняго, вспять зря возвратившися. Запаления, якоже Лот, бегай, душе моя, греха: бегай Содомы и Гоморры, бегай пламене всякаго безсловеснаго желания. Помилуй, Господи, помилуй мя, вопию Ти, егда приидеши со ангелы Твоими воздати всем по достоянию деяний. И ныне: От Отца безлетна Сына в лето, Богородительнице, неискусомужно родила еси, странное чудо, пребывши Дева доящи. Бди, о душе моя, изрядствуй, якоже древле великий в патриарсех, да стяжеши деяние с разумом, да будеши ум, зряй Бога, и достигнеши незаходящий мрак в видении, и будеши великий купец. Дванадесять патриархов великий в патриарсех детотворив, тайно утверди тебе лествицу деятельнаго, душе моя, восхождения: дети, яко основания, степени, яко восхождения, премудренно подложив. Исава возненавиденнаго подражала еси, душе, отдала еси прелестнику твоему первыя доброты первенство и отеческия молитвы отпала еси, и дважды поползнулася еси, окаянная, деянием и разумом: темже ныне покайся. Едом Исав наречеся, крайняго ради женонеистовнаго смешения: невоздержанием бо присно разжигаем и сластьми оскверняем, Едом именовася, еже глаголется разжжение души любогреховныя. Иова на гноищи слышавши, о душе моя, оправдавшагося, того мужеству не поревновала еси, твердаго не имела еси предложения во всех, яже веси, и имиже искусилася еси, но явилася еси нетерпелива. Иже первее на престоле, наг ныне на гноище гноен, многий в чадех и славный, безчаден и бездомок напрасно: палату убо гноище и бисерие струпы вменяше. Моисеов слышала еси ковчежец, душе, водами, волнами носим речными, яко в чертозе древле бегающий дела, горькаго совета фараонитска. Аще бабы слышала еси, убивающия иногда безвозрастное мужеское, душе окаянная, целомудрия деяние, ныне, яко великий Моисей, сси премудрость. Яко Моисей великий египтянина, ума, уязвивши, окаянная, не убила еси, душе; и како вселишися, глаголи, в пустыню страстей покаянием? В пустыню вселися великий Моисей; гряди убо, подражай того житие, да и в купине Богоявления, душе, в видении будеши. Моисеов жезл воображай, душе, ударяющий море и огустевающий глубину, во образ Креста Божественнаго: имже можеши и ты великая совершити. Аарон приношаше огнь Богу непорочный, нелестный; но Офни и Финеес, яко ты, душе, приношаху чуждее Богу, оскверненное житие. Волны, Спасе, прегрешений моих, яко в мори Чермнем возвращающеся, покрыша мя внезапу, яко египтяны иногда и тристаты. Неразумное, душе, произволение имела еси, яко прежде Израиль: Божественныя бо манны предсудила еси безсловесно любосластное страстей объядение. Кладенцы, душе, предпочла еси хананейских мыслей паче жилы камене, из негоже премудрости река, яко чаша, проливает токи богословия. Свиная мяса и котлы и египетскую пищу, паче Небесныя, предсудила еси, душе моя, якоже древле неразумнии людие в пустыни. Яко удари Моисей, раб Твой, жезлом камень, образно животворивая ребра Твоя прообразоваше, из нихже вси питие жизни, Спасе, почерпаем. Испытай, душе, и смотряй, якоже Иисус Навин, обетования землю, какова есть, и вселися в ню благозаконием. Кивот яко ношашеся на колеснице, Зан оный, егда превращшуся тельцу, точию коснуся, Божиим искусися гневом; но того дерзновения убежавши, душе, почитай Божественная честне. Слышала еси Авессалома, како на естество воста, познала еси того скверная деяния, имиже оскверни ложе Давида отца; но ты подражала еси того страстная и любосластная стремления. Покорила еси неработное твое достоинство телу твоему, иного бо Ахитофела обретше врага, душе, снизшла еси сего советом; но сия разсыпа Сам Христос, да ты всяко спасешися. Соломон чудный и благодати премудрости исполненный, сей лукавое иногда пред Богом сотворив, отступи от Него; емуже ты проклятым твоим житием, душе, уподобилася еси. Сластьми влеком страстей своих, оскверняшеся, увы мне, рачитель премудрости, рачитель блудных жен и странен от Бога: егоже ты подражала еси умом, о душе, сладострастьми скверными. Ровоаму поревновала еси, не послушавшему совета отча, купно же и злейшему рабу Иеровоаму, прежнему отступнику, душе, но бегай подражания и зови Богу: согреших, ущедри мя. Ты Озии, душе, поревновавши, сего прокажение в себе стяжала еси сугубо: безместная бо мыслиши, беззаконная же дееши; остави, яже имаши, и притецы к покаянию. Ниневитяны, душе, слышала еси кающияся Богу, вретищем и пепелом, сих не подражала еси, но явилася еси злейшая всех, прежде закона и по законе прегрешивших. В рове блата слышала еси Иеремию, душе, града Сионя рыданьми вопиюща и слез ищуща: подражай сего плачевное житие и спасешися. Иона в Фарсис побеже, проразумев обращение ниневитянов, разуме бо, яко пророк, Божие благоутробие: темже ревноваше пророчеству не солгатися.

День прешед, славословлю Тя, Владыко, вечер прошу с нощию безсоблазнство подаждь ми, Спасе, и спаси мя. День прешед, песнословлю Тя, Святые, вечер прошу с нощию ненаветен подаждь ми, Спасе, и спаси мя" и "Безплотное естество херувимское немолчными песньми Тя славословят... Затем следуют краткие молитвы с поклонами в пост - с земными поклонами ко Пресвятой Богородице и ко всем святым. Священник читает "Пресвятая Владычице, Богородице, моли о нас, грешных", хор повторяет эту молитву и полагается поклон. Затем таким же образу произносятся молитвы к святым. Далее читается Трисвятое и поются тропари по дню. Одни тропари назначены для понедельника и среды, другие - для вторника и четверга, иные - для вечера пятницы. На повечерии, которое бывает на бдении под праздники Рождества Христова, Богоявления и Благовещения, здесь поется тропарь праздника. На повечерии, которое служится Великим постом под праздники чтимых святых когда служится полиелейная утреня или храмовым святым - поется тропарь прадника, "Слава и ныне" - Богородичен воскресный по гласу тропаря святому. Затем сорок раз произносится молитва "Господи, помилуй", славословие Пресвятой Богородице "Честнейшую Херувим... Начинается она с псалмов: 50 и 101-го и молитвы Манассии, царя Иудейского: "Господи, Вседержителю, Боже отец наших... Затем поются покаянные тропари: "Помилуй нас, Господи, помилуй нас... Затем сорок раз произносится молитва "Господи, помилуй", "Честнейшую Херувим...

Вонми, Небо, и возглаголю, земле, внушай глас, кающийся к Богу и воспевающий Его. Вонми ми, Боже, Спасе мой, милостивым Твоим оком и приими мое теплое исповедание. Согреших паче всех человек, един согреших Тебе; но ущедри, яко Бог, Спасе, творение Твое. Вообразив моих страстей безобразие, любосластными стремленьми погубих ума красоту. Буря мя злых обдержит, благоутробне Господи; но яко Петру и мне руку простри. Оскверних плоти моея ризу и окалях, еже по образу, Спасе, и по подобию. Омрачих душевную красоту страстей сластьми и всячески весь ум персть сотворих. Раздрах ныне одежду мою первую, юже ми изтка Зиждитель из начала, и оттуду лежу наг. Облекохся в раздранную ризу, юже изтка ми змий советом, и стыждуся. Слезы блудницы, Щедре, и аз предлагаю, очисти мя, Спасе, благоутробием Твоим. Воззрех на садовную красоту и прельстихся умом: и оттуду лежу наг и срамляюся. Делаша на хребте моем вси начальницы страстей, продолжающе на мя беззаконие их. Песнь 3 Ирмос: На недвижимом, Христе, камени заповедей Твоих утверди мое помышление. Огнь от Господа иногда Господь одождив, землю содомскую прежде попали. На горе спасайся, душе, якоже Лот оный, и в Сигор угонзай. Бегай запаления, о душе, бегай содомскаго горения, бегай тления Божественнаго пламене. Согреших Тебе един аз, согреших паче всех, Христе Спасе, да не презриши мене. Ты еси Пастырь добрый, взыщи мене, агнца, и заблуждшаго да не презриши мене. Исповедаюся Тебе, Спасе, согреших, согреших Ти; но ослаби, остави ми, яко благоутробен. Слава: О Троице Единице Боже, спаси нас от прелести, и искушений, и обстояний. Песнь 4 Ирмос: Услыша пророк пришествие Твое, Господи, и убояся, яко хощеши от Девы родитися и человеком явитися, и глаголаше: услышах слух Твой и убояхся, слава силе Твоей, Господи. Дел Твоих да не презриши, создания Твоего да не оставиши, Правосуде. Аще и един согреших, яко человек, паче всякаго человека, Человеколюбче; но имаши, яко Господь всех, власть оставляти грехи. Приближается, душе, конец, приближается, и нерадиши, ни готовишися, время сокращается: востани, близ при дверех Судия есть.

Седмица первая Великого поста

В четверг первой седмицы Великого поста. Полностью – в четверг пятой седмицы Великого поста (текст и аудио). Церковно-славянский текст Великого Канона с русским переводом, приложением библейских повествований и житием преп. Пост автора «Священник Николай Бабкин» в Дзене: Специально для вас подготовили краткое молитвенное последование на 1 седмицу Великого поста с каноном Андрея Критского (для домашнего использования). Первая седмица Великого поста отличается особой строгостью, церковь в первые два дня рекомендует и вовсе отказаться от пищи.

Please wait while your request is being verified...

Проповедь в понедельник первой седмицы Великого поста. Епископ Сергиево-Посадский Парамон Великий пост в христианстве заканчивается Страстной неделей, когда верующие вспоминают Крестные страдания Христа перед Пасхой.
Богослужебный календарь В понедельник первой седмицы Великого поста.
Первая седмица Великого поста 2024: что нужно делать, как называется в народе и в чем ее важность? Первая седмица и первая неделя великого поста.
Утреннее богослужение в Сретенском монастыре в Понедельник первой седмицы Великого поста Таже начинаем Великий канон, глас 6-й, творение святаго отца нашего Андрея Критскаго, Иерусалимскаго, совершающе первую от четырех частей, читаемых в четыре дня первыя седмицы.
Первая неделя Великого поста 2024: по дням с 18 по 23 марта Полное последование утрени Великого канона в четверг 5-й седмицы Святой Четыредесятницы («Мариино стояние»).

КОНТАКТЫ ПОРТАЛА

Понедѣльникъ первыя седмицы Великаго поста. Душе, да не разлѣнишися: аще тебѣ приложится врагъ, молитвою же и постомъ отъ ногъ твоихъ да отразится. С понедельника по пятницу первой недели Великого поста утром совершаются службы утрени, первого, третьего, шестого часа, последование изобразительных, а также девятый час и вечерня. В конце первой седмицы Великого Поста все члены Церкви Христовой исповедуются и причащаются святых Христовых Таин.

Понедельник первой седмицы Великого Поста

И ваии пальмовые ветви , и побеги вербы, и цветы — всё это имеет отношение к торжественной встрече народом Спасителя — Мессии, въезжающего на ослике во врата Святого града. Это событие является одним из главных в последние дни жизни Господа Иисуса Христа, оно подробно описано всеми четырьмя евангелистами. Торжественное прибытие Царя Христа в Иерусалим было осуществлением ветхозаветных пророчеств и предваряло Его Страдания, Смерть и Воскресение. Словарь Великого поста Великое повечерие — богослужение, которое совершается вечером с понедельника по пятницу во все седмицы Великого поста, за исключением четверга и пятницы пятой седмицы и кануна праздника Благовещения. Через молитвы Великого повечерия Церковь располагает нас к покаянию: мысль о наступившем конце земного дня соединяется в сознании молящегося с неизбежным окончанием земной жизни. Последование Великого повечерия состоит из псалмов, пророческих стихов из Книги пророка Исайи, молитвословий и канона. Помимо всего прочего, в последовании Великого повечерия содержатся молитвы об избавлении от ночных страхов и внезапной смерти.

Изобразительны — богослужение, совершаемое в течение Великого поста в те дни, когда не полагается служить Божественную литургию. Такое название дано этому чину потому, что оно несет в себе некий образ Божественной литургии. Как и Литургия, последование изобразительных включает в себя антифоны избранные стихи из псалмов , блаженны евангельские стихи о блаженствах , Символ веры, чтение Апостола и Евангелия. При этом не совершается Таинства Евхаристии. Существует мирянский чин изобразительных, который может совершать каждый православный христианин. В практике великопостных богослужений изобразительны служатся утром в соединении с часами и вечерней.

Литургия Василия Великого — литургическое чинопоследование византийского обряда, которое совершается в Русской Православной Церкви десять раз в году — в частности, по воскресным дням с первой по пятую неделю Великого поста, а также в Великий Четверг и Великую Субботу на Страстной седмице. Содержание Литургии Василия Великого во многом совпадает с Литургией Иоанна Златоуста, которая служится во все остальное время. Различаются тексты некоторых молитв и возгласов священника, а вместо песнопения «Достойно есть» поется «О тебе радуется». Литургия Преждеосвященных Даров — богослужение, на котором верующим предлагаются Святые Дары, освященные прежде на Литургии Василия Великого или Литургии Иоанна Златоуста и сохранявшиеся в алтаре на престоле. Литургия Преждеосвященных Даров служится по средам и пятницам во все седмицы Великого поста, а также в дни памяти Сорока мучеников Севастийских, Первого и Второго обретения главы Иоанна Предтечи, если они приходятся на будни. Причиной появления этого последования стало то, что в будние дни поста по церковному уставу не совершаетсяЛитургии, чтобы постящиеся могли глубже прочувствовать свою греховность, удаление от благодати и жажду ее.

Однако при этом Церковь не считает возможным столь надолго лишать своих чад Причастия, являя милосердие немощной природе человека. Нужно отметить, что Преждеосвященными Дарами не причащают младенцев как неспособных еще физически принять твердую частицу Тела Христова. Молитва Ефрема Сирина — покаянная молитва, составленная в IV веке преподобным Ефремом Сириным, которая читается священником на богослужениях Великого поста. При первом чтении этой молитвы после каждого из трех ее прошений кладется земной поклон. Потом 12 раз читается про себя молитва «Боже, очисти мя, грешного» с поясными поклонами. Затем вновь читается вся молитва, после которой кладется один земной поклон.

Впервые эта молитва читается в храмах в среду и пятницу Сырной седмицы, затем — во всю Святую Четыредесятницу, кроме суббот и воскресений, и в первые три дня Страстной седмицы. Есть благочестивая традиция в эти дни включать ее и в домашнее молитвенное правило.

Горлица пустыннолюбная, глас вопиющаго возгласи, Христов светильник, проповедуяй покаяние, Ирод беззаконнова со Иродиадою.

Зри, душе моя, да не увязнеши в беззаконныя сети, но облобызай покаяние. В пустыню вселися благодати Предтеча, и Иудея вся и Самария, слышавше, течаху и исповедаху грехи своя, крещающеся усердно: ихже ты не подражала еси, душе. Брак убо честный и ложе нескверно, обоя бо Христос прежде благослови, плотию ядый и в Кане же на браце воду в вино совершая, и показуя первое чудо, да ты изменишися, о душе.

Разслабленнаго стягну Христос, одр вземша, и юношу умерша воздвиже, вдовиче рождение, и сотнича отрока, и самаряныне явися, в дусе службу тебе, душе, предживописа. Кровоточивую исцели прикосновением края ризна Господь, прокаженныя очисти, слепыя и хромыя просветив, исправи, глухия же, и немыя, и ничащия низу исцели словом: да ты спасешися, окаянная душе. Андрее честный и отче треблаженнейший, пастырю Критский, не престай моляся о воспевающих тя, да избавимся вси гнева, и скорби, и тления, и прегрешений безмерных, чтущии твою память верно.

От юности, Христе, заповеди Твоя преступих, всестрастно небрегий, унынием преидох житие. Темже зову Ти, Спасе: поне на конец спаси мя. Повержена мя, Спасе, пред враты Твоими, поне на старость не отрини мене во ад тща, но прежде конца, яко Человеколюбец, даждь ми прегрешений оставление.

Богатство мое, Спасе, изнурив в блуде, пуст есмь плодов благочестивых, алчен же зову: Отче щедрот, предварив, Ты мя ущедри. В разбойники впадый аз есмь помышленьми моими, весь от них уязвихся ныне и исполнихся ран, но, Сам ми представ, Христе Спасе, исцели. Священник, мя предвидев, мимо иде, и левит, видя в лютых нага, презре, но из Марии возсиявый Иисусе, Ты, представ, ущедри мя.

Припев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас. Ты ми даждь светозарную благодать от Божественнаго свыше промышления избежати страстей омрачения и пети усердно Твоего, Марие, жития красная исправления. Поползохся, яко Давид, блудно и осквернихся, но омый и мене, Спасе, слезами.

Ни слез, ниже покаяния имам, ниже умиления. Сам ми сия, Спасе, яко Бог, даруй. Погубих первозданную доброту и благолепие мое и ныне лежу наг и стыждуся.

Дверь Твою не затвори мне тогда, Господи, Господи, но отверзи ми сию, кающемуся Тебе. Внуши воздыхания души моея и очию моею приими капли, Спасе, и спаси мя. Человеколюбче, хотяй всем спастися, Ты воззови мя и приими, яко благ, кающагося.

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас. Пречистая Богородице Дево, Едина Всепетая, моли прилежно, во еже спастися нам. Ирмос: Видите, видите, яко Аз есмь Бог, манну одождивый и воду из камене источивый древле в пустыни людем Моим, десницею единою и крепостию Моею.

Видите, видите, яко Аз есмь Бог, внушай, душе моя, Господа вопиюща, и удалися прежняго греха, и бойся, яко неумытнаго и яко Судии и Бога. Кому уподобилася еси, многогрешная душе? Вся прежде закона претекши, о душе, Сифу не уподобилася еси, ни Еноса подражала еси, ни Еноха преложением, ни Ноя, но явилася еси убога праведных жизни.

Едина отверзла еси хляби гнева Бога Твоего, душе моя, и потопила еси всю, якоже землю, плоть, и деяния, и житие, и пребыла еси вне спасительнаго ковчега. Всем усердием и любовию притекла еси Христу, первый греха путь отвращши, и в пустынях непроходимых питающися, и Того чисте совершающи Божественныя заповеди. Слава: Безначальная, Несозданная Троице, Нераздельная Единице, кающася мя приими, согрешивша спаси, Твое есмь создание, не презри, но пощади и избави огненнаго мя осуждения.

Благословения Симова не наследовала еси, душе окаянная, ни пространное одержание, якоже Иафеф, имела еси на земли оставления. От земли Харран изыди от греха, душе моя, гряди в землю, точащую присноживотное нетление, еже Авраам наследствова. Авраама слышала еси, душе моя, древле оставльша землю отечества и бывша пришельца, сего произволению подражай.

У дуба Мамврийскаго учредив патриарх ангелы, наследствова по старости обетования ловитву. Исаака, окаянная душе моя, разумевши новую жертву, тайно всесожженную Господеви, подражай его произволению. Исмаила слышала еси, трезвися, душе моя, изгнана, яко рабынино отрождение, виждь, да не како подобно что постраждеши, ласкосердствующи.

Содержим есмь бурею и треволнением согрешений, но сама мя, мати, ныне спаси и к пристанищу Божественнаго покаяния возведи. Рабское моление и ныне, преподобная, принесши ко благоутробней молитвами твоими Богородице, отверзи ми Божественныя входы. Тело осквернися, дух окаляся, весь острупихся, но яко врач, Христе, обоя покаянием моим уврачуй, омый, очисти, покажи, Спасе мой, паче снега чистейша.

Тело Твое и кровь, распинаемый о всех, положил еси, Слове: тело убо, да мя обновиши, кровь, да омыеши мя. Дух же предал еси, да мя приведеши, Христе, Твоему Родителю. Соделал еси спасение посреде земли, Щедре, да спасемся.

Волею на древе распялся еси, Едем затворенный отверзеся, горняя и дольняя тварь, языцы вси, спасени, покланяются Тебе. Да будет ми купель кровь из ребр Твоих, вкупе и питие, источившее воду оставления, да обоюду очищаюся, помазуяся и пия, яко помазание и питие, Слове, животочная Твоя словеса. Чашу Церковь стяжа, ребра Твоя живоносная, из нихже сугубыя нам источи токи оставления и разума во образ древняго и новаго, двоих вкупе заветов, Спасе наш.

Наг есмь чертога, наг есмь и брака, купно и вечери; светильник угасе, яко безъелейный, чертог заключися мне спящу, вечеря снедеся, аз же по руку и ногу связан, вон низвержен есмь. Яко тяжкий нравом, фараону горькому бых, Владыко, Ианни и Иамври, душею и телом, и погружен умом, но помози ми. Калом смесихся, окаянный, умом, омый мя, Владыко, банею моих слез, молю Тя, плоти моея одежду убелив, яко снег.

Аще испытаю моя дела, Спасе, всякаго человека превозшедша грехами себе зрю, яко разумом мудрствуяй, согреших не неведением. Пощади, пощади, Господи, создание Твое, согреших, ослаби ми, яко естеством чистый Сам сый Един, и ин разве Тебе никтоже есть кроме скверны. Мене ради Бог сый, вообразился еси в мя, показал еси чудеса, исцелив прокаженныя и разслабленнаго стягнув, кровоточивыя ток уставил еси, Спасе, прикосновением риз.

Струи Иорданския прешедши, обрела еси покой безболезненный, плоти сласти избежавши, еяже и нас изми твоими молитвами, преподобная. Востани и побори, яко Иисус Амалика, плотския страсти, и гаваониты, лестныя помыслы, присно побеждающи. Преиди, времене текущее естество, яко прежде ковчег, и земли оныя буди во одержании обетования, душе, Бог повелевает.

Яко спасл еси Петра, возопивша, спаси, предварив мя, Спасе, от зверя избави, простер Твою руку, и возведи из глубины греховныя. Пристанище Тя вем утишное, Владыко, Владыко Христе, но от незаходимых глубин греха и отчаяния мя, предварив, избави. Манассиева собрала еси согрешения изволением, поставльши яко мерзости страсти и умноживши, душе, негодования, но того покаянию ревнующи тепле, стяжи умиление.

Ахаавовым поревновала еси сквернам, душе моя, увы мне, была еси плотских скверн пребывалище и сосуд срамлен страстей, но из глубины твоея воздохни и глаголи Богу грехи твоя. Заключися тебе небо, душе, и глад Божий постиже тя, егда Илии Фесвитянина, якоже Ахаав, не покорися словесем иногда, но Сараффии уподобився, напитай пророчу душу. Попали Илия иногда дващи пятьдесят Иезавелиных, егда студныя пророки погуби, во обличение Ахаавово, но бегай подражания двою, душе, и укрепляйся.

Правосуде Спасе, помилуй и избави мя огня и прещения, еже имам на суде праведно претерпети; ослаби ми прежде конца добродетелию и покаянием. Яко разбойник, вопию Ти: помяни мя; яко Петр, плачу горце: ослаби ми, Спасе; зову, яко мытарь, слезю, яко блудница; приими мое рыдание, якоже иногда хананеино. Гноение, Спасе, исцели смиренныя моея души, Едине Врачу, пластырь мне наложи, и елей, и вино, дела покаяния, умиление со слезами.

Хананею и аз подражая, помилуй мя, вопию, Сыне Давидов; касаюся края ризы, яко кровоточивая, плачу, яко Марфа и Мария над Лазарем. Недуги исцеляя, нищим благовествоваше Христос Слово, вредныя уврачева, с мытари ядяше, со грешники беседоваше, Иаировы дщере душу предумершую возврати осязанием руки. Мытарь спасашеся, и блудница целомудрствоваше, и фарисей, хваляся, осуждашеся.

Ов убо: очисти мя; ова же: помилуй мя; сей же величашеся вопия: Боже, благодарю Тя, и прочия безумныя глаголы. Закхей мытарь бе, но обаче спасашеся, и фарисей Симон соблажняшеся, и блудница приимаше оставительная разрешения от Имущаго крепость оставляти грехи, юже, душе, потщися подражати. Блуднице, о окаянная душе моя, не поревновала еси, яже приимши мира алавастр, со слезами мазаше нозе Спасове, отре же власы, древних согрешений рукописание Раздирающаго ея.

Грады, имже даде Христос благовестие, душе моя, уведала еси, како прокляти быша.

Апостол к евреем, зачало 329, от полу. Апостол к римляном, зачало 121. Суббота 2 поста Прокимен и аллилуиа дне, и за упокой. Апостол к евреем, зачало 309. За упокой, зачало 270. Апостол к евреем, зачало 304.

И святаго, зачало 318. Аллилуиа гласа.

Не могущии же сохранити дву дней первых, ядят хлеб, и квас по вечерни, во вторник: Подобне же и старии творят» Типикон, гл 32. Произволяющие же ядят сухоядение, якоже и в среду» Также Типикон указывает на традицию монастыря святого Саввы Освященного вкушать в сей день ради памяти святого Феодора Тирона вино и елей. Однако эта традиция обозначается как отвергнутая: «но не творим сего ныне за честность дне». Во вторник же, в среду и четверток ясти подобает по единой литре хлеба и воду, и ино ничтоже, разве соли требуя с хлебом» В пятницу — отдельного указания нет, следовательно так же, как предписывает палестинский устав. Указания даются только для одной трапезы, вторая не упоминается. Однако общий строй Богослужения назначает первую трапезу днем, после Литургии, что предполагает наличие вечерней трапезы. Отсутствие особых указаний означает, что действует ранее сформулированный общий принцип, а именно, что вторая трапеза во всем подобна первой.

Похожие новости:

Оцените статью
Добавить комментарий