Это хороший стартовый билд для любого класса, а билд для OP-паладина довольно прост. А на восьмом сбросить класс и взять 2 уровня паладина и 6 барда.
Paladin 5e – DnD Class Guide
Wizards of the Coast recently unveiled the latest One D&D playtest update, with major changes to the Druid and Paladin classes. А на восьмом сбросить класс и взять 2 уровня паладина и 6 барда. At higher levels, this paladin can move with opportunity attacks and, at their highest level, are able to fly. And with a wide variety of features and subclasses, Paladins are also a ton of fun to play in DnD 5e. Классы. Фильтр.
All D&D 5E Paladin Class Changes (2024)
С развитием литературы, а впоследствии и ролевых игр, паладины стали излюбленными персонажами авторов. Каждый из творцов видел свой собственный образ святого воина. Их называют по-разному: крестоносцы, храмовники, святые воины и божественные чемпионы — но по сути своей — это все те же паладины. Воины без страха и упрека, облаченные в особые латы, с магическим оружием в руках, и обладающие волшебными силами, чаще всего происходящими от божества-покровителя. Они - живое воплощение добра и справедливости. В каждом найдутся те или иные представители класса паладин. Они являются олицетворением благодетелей, светочем надежды и примером для союзников. Без страха и раздумий паладины идут навстречу опасности и сражаются со злом.
Как нельзя лучше с этим справляется крепкая вера в правое дело, а также жертвенность и дисциплина. К сожалению, многие авторы книг или же разработчики компьютерных игр вводят этот класс для галочки. Их мало интересует его суть, и поэтому от паладинов остается лишь внешняя оболочка, не позволяющая раскрыть всей глубины этого класса. Вслед за создателями ту же ошибку совершают читатели и игроки. Быть паладином - слишком тяжелая ноша и далеко не всем она по плечу. Видя то огромное количество зла и несправедливости, которое творится вокруг, у многих рыцарей света опускаются руки. Их души начинают терзать сомнения в правильности выбранного пути, причине своего существования и даже в самом смысле борьбы.
Всему этому способствуют душевные раны от потери верных друзей и любимых, перемолотых в жерновах вечного противостояния между добром и злом. Быть паладином — это прежде всего жертва. На алтарь этой вечной битвы придется положить все - самого себя, радости обычного размеренного существования, даже отдать свою жизнь. А все ради стремления к, зачастую, недосягаемому идеалу и поддержанию своего статуса. И ведь далеко не всегда противостояние внутренним демонам и жертвенность во имя других приносят удовлетворение и радость. Многие забывают о том, что паладины не лишены эмоций и чувств, они не големы в доспехах и не бездушные создания. Под их броней бьется настоящее, живое сердце, владелец которого вполне может совершать ошибки и терзаться сомнениями, ведь он, в первую очередь, человек.
Однако, в отличие от множества других людей, чьи душевные переживания никак не влияют на окружающий мир, запутавшийся в себе паладин может вовлечь этот самый мир и своих близких в полнейший хаос. Множество самых славных воителей оступились и пали во Тьму став теми, кого когда-то поклялись уничтожить.
Деяния и легенды наших древних предков — наше величайшее сокровище. Подражайте своему покровителю.
Сохраняйте истории своих предков-покровителей, переживая их победы. Борьба за свое будущее. Сопротивляйтесь тирании, победе над которой посвятили свои жизни ваши предки. Заклинания клятвы 3-й уровень, умение клятвы почитания Принося эту клятву, выберите следующий класс, который лучше всего представляет вашего почитаемого предка: изобретатель, бард, жрец, друид, следопыт, чародей, колдун, волшебник.
Когда вы получаете это умение, выберите одно заклинание 1-го уровня из списка классовых заклинаний вашего предка. Это заклинание - заклинание клятвы для вас. Когда вы достигаете определенных уровней в этом классе — 5-го, 9-го, 13-го и 17-го уровня — вы получаете ещё одно заклинание клятвы по вашему выбору из списка заклинаний класса вашего предка. Когда вы получаете уровень паладина, вы можете выбрать одно из этих заклинаний и заменить его другим заклинанием из списка заклинаний класса вашего предка.
Божественный канал 3-й уровень, умение клятвы почитания Вы получаете следующие два варианта Божественного Канала. Родовой отзыв. Бонусным действием вы можете использовать « Божественный канал », чтобы вспомнить великий подвиг вашего предка. Выберите один навык и выберите один инструмент или язык, которыми владел ваш предок при жизни.
В течение следующих 10 минут вы владеете любым выбранным навыком или инструментом и ваш бонус мастерства удваивается за каждую проверку характеристики, которую вы совершаете, используя выбранное владение. Если вы выберете язык, вы сможете говорить, читать и писать на этом языке в течение всего времени. Спутник предков. Вы призываете дух одного из самых ценных союзников вашего предка, проявляя дух в виде верного скакуна или наполняя союзника его благосклонностью.
Class: Paladin Skills — Athletics, Persuasion. Persuasion is a commonly used skill based on Charisma. Divine Sense — 4 times per long rest, we can detect Celestials, Fiends, and Undead. It will scale well as we level up, adding an additional 5 HP to our pool, granting us a decent store of health to use. Constitution is an important stat for any character, doubly so for those looking to utilize concentration, and the best we can afford is a 14. This guide treats Paladin as a Charisma primary class rather than Strength for the purpose of enhancing the strong points of Paladin, an approach encouraged for all Paladins. Background Sailor Skills — Intimidation, Perception. Perception is the most used skill in the game and important to every character. Athletics from Sailor we already have, and can thus replace with any other skill. This is situational, but being able to secure free passage on a ship can be a boon in some campaigns.
A magic weapon. This is likely out of your control, but for this build, a magic spear or quarterstaff would be ideal. If you find a magic halberd or glaive, you can work with those too. Some monsters have resistance or immunity to non-magical weapon attacks, and being able to bypass that resistance with your attacks is important. Level 1 Strategy In combat, we want to be attacking twice with our glaive while wearing our chain mail.
This is the subclass for the Paladin. Ability Score Improvement GameCows Ranking: 2 Like most of the other classes, Paladins get 2 points to add to any of their ability scores max 20. This happens at levels 4, 8, 12, 16, and 19th level. Level: 18 — The range increases to 30ft.
Aura of Courage Level: 10 — The Paladin and any creature within 10ft cannot be frightened. Level: 18 — The range increases to 30 ft. Improved Divine Smite GameCows Ranking: 1 Level: 11 — Whenever the Paladin hits a creature with a melee attack an extra 1d8 is automatically added to the damage without expending a spell slot. The Paladin can still choose to expend a spell slot to add more radiant damage. If they choose to do so the numbers are simply added together.
14 способов создать сверхсильного паладина в Dungeons and Dragons
Unlike the Oath of Devotion or the Oath of the Ancients, they often lack mercy and forgiveness. Instead, they are rooted in cruel vengeance against those who have committed sins. The tenets of the Oath of the Ancients are: Fight the Greater Evil: You will always attack the greater evil in a scene rather than lesser evils. No Mercy for the Wicked: You never show mercy to your true enemies, but you may be merciful towards inconsequential foes. By Any Means Necessary: You care little about consequences or morals outside of your search for vengeance. Restitution: You help those who are harmed by your enemies. What is the Oath of Vengeance spells? The Oath of Vengeance also comes with its own spells.
Other Oath of Vengeance abilities As you level up, your Oath of Vengeance will give you special abilities. These are: Channel Divinity: Like the other Sacred Oaths, at the 3rd level, you will be able to channel divinity. If you take the Oath of Vengeance, you gain the following abilities: Abjure Enemy: You choose one enemy within 60ft to frighten, causing it to freeze in fear where it stands. Vow of Enmity: Gain an advantage on your attacks against one nearby enemy. Relentless Avenger: At the 7th level, after attacking an enemy you can also move at half your speed afterward. This helps you stop enemies from fleeing. Soul of Vengeance: At 15th level, if you use your Vow of Enmity on an opponent, you can make an extra attack on that enemy.
Avenging Angel: At 20th level, you can transform into a winged avenger for one hour. You will grow wings and be able to fly and enemies will run in fear from you. What are the Paladin spells in 5e? Paladins have access to many of the same spells as Clerics. Unlike Clerics, however, Paladins use Charisma to cast their spells. This means when a spell refers to your spellcasting ability, you use your Charisma modifiers. Paladins can cast spells from the 2nd level and, like other spellcasters, have a set amount of spell slots per level that are replenished after a long rest.
At 2nd level, Paladins have two levels 1 spell slots. This means on any given mission they can bring two level 1 spell. The best Paladin spells at level 1 are: Bless : Up to three creatures near you can add 1d4 to their next attack roll or saving throw. Cure wounds: Touch a creature to heal them 1d8 plus your Charisma modifier worth of hit points. Protection from evil and good: Touch a creature and they are protected against certain types of creatures. These creatures have disadvantage on attacks and cannot charm, frighten, or possess your target. As Paladins level up, they gain more spell slots and can access higher level spells.
A high-level Paladin will be able to cast powerful spells like banishing smite, which gives your weapon 5d10 force damage on your opponent, or even raise the dead, allowing you to bring your companions back to life. Answer: Choosing a race for your Paladin should be linked to any racial stat bonuses that compliment Paladin stats. Dragonborn get a bonus for their Strength and Charisma, so Dragonborns make excellent Paladins. Half-Elves and Humans also work well as Paladins.
Дело в том что сигнатурная способность паладина это Божественная кара Ели вы попадаете по существу рукопашной атакой оружием, вы можете потратить одну ячейку заклинания любого своего класса для причинения цели урона излучением, который добавится к урону от оружия. Дополнительный урон равен 2к8 за ячейку 1-го уровня, плюс 1к8 за каждый уровень ячейки выше первого, до максимума 5к8.
Если цель — нежить или исчадие, урон увеличивается на 1к8 с максимумом 6к8. Это прекрасная способность делающая паладина тем самым классом с «огого критами» которого так любят и уважают. Но есть нюанс, а именно заклинания-кары которые также существуют в книге правил и которыми… Будем честны мало кто пользуется за исключением редких случаев. Пока заклинание активно, цель в начале каждого своего хода должна совершать спасбросок Телосложения. При провале она получает урон огнём 1к6. При успехе заклинание заканчивается.
Damage dealers in popular media would be Thor, Rambo, and the Doomslayer. This will increase your attack and damage modifiers. This comes with a slew of useful damage dealing abilities, the most useful being the Channel Divinity option Vow of Enmity and the feature Relentless Avenger. As far as weapons and armor go, you have some options. You could go with a great weapon such as a greatsword or greataxe or, and this is what I recommend, you could use a scimitar of speed.
На больших уровнях. Если вы накладываете это заклинание, используя ячейку 2 уровня или выше, первичный дополнительный урон от атаки увеличивается на 1к6 за каждый уровень ячейки выше первого. Проблема в том, что используя это заклинание вы во-первых тратите бонусной действие, которое так-то можно использовать например на бой двумя оружиями.
То есть промазав атакой после применения кары, вы можете вполне получить заточкой от гоблина и заклинание уйдет в молоко. При этом заклинания кар так же как и священная кара это концептуально одна механика но работающая по разному. Вообще это касается не только кар, у следопыта тоже есть парочка таких заклинаний. Не знаю как вам, а мне такое разночтение похожих эффектов не нравится. И есть два вариант как стандартизировать.
Paladin 5E — DnD class guide 2024
Все изменения класса паладина D&D 5E (2024 г.) | Well, lucky you, we are discussing the best Race for a paladin in 5e DnD in this article. |
Paladin NPCs & How to Use Them for EVERY Tier of Play | Некоторые персонажи этого класса не считают себя настоящими паладинами до того как они получат 3 уровень и не дадут эту клятву. |
Which Paladin Oath should you pick? (DnD 5E) | Пожалуй, классы являются самым сложным аспектом DnD 5e, поскольку для полного понимания их механик нужно усвоить огромное количество информации. |
Paladin 5e stats
- Мнение: Что такое Паладин?
- What’s new for Paladins?
- 13/14 Навык: Атлетика
- Post navigation
[Top 5] D&D Best Paladin Builds
Это хороший стартовый билд для любого класса, а билд для OP-паладина довольно прост. At higher levels, this paladin can move with opportunity attacks and, at their highest level, are able to fly. While Jadina was training to become a paladin, her father told her that it would be dangerous to travel any farther than from Gilderdrip without being instructed first by a paladin sage or an experienced paladin. Пройдя долгий путь со времен предыдущих выпусков Dungeons & Dragons, класс паладинов, на самом деле, один из лучших классов в 5-м издании. Паладин - Святой воин, связанный священной клятвой, Пораженный смертью: d10 Основная способность: Сила и харизма.
Paladin 5E — DnD class guide 2024
Это наш гайд по классу Паладина в ДнД. Well, lucky you, we are discussing the best Race for a paladin in 5e DnD in this article. Главная» Новости» Paladin dnd.
Paladin 5e stats
- Paladin 5e Guide
- How to create a Paladin
- 13/14 Навык: Атлетика
- Отыгрыш Палдина должен иметь в виду цель персонажа
- Which Paladin Oath should you pick? (DnD 5E)
- The Ultimate D&D 5E Paladin Class Guide (2024)
On a Mission from God – D&D 5E Paladin Optimisation Guide
The Paladin can also use 5 of their healing points to instead cure a disease or neutralize poison. Each one adds a slightly different bonus but is specialized towards a particular combat style. Fighting Style bonuses do not stack. They can still have a shield or a spell focus in the other hand and still get the bonus. Great Weapon Fighting: Can reroll damage rolls on a 1 or 2 when using a 2-handed attack with a weapon with the versatile or 2-handed trait. The 2nd roll must be used.
Protection: When an enemy attacks an ally that the Paladin can see within 5ft, the Paladin can use a reaction to force the roll to have disadvantage. The major Ability Modifier used to cast spells for the Paladin is their Charisma modifier. Check out the list of Paladin Spells.
The spells must be of a level for which you have spell slots. For example, if you are a 5th-level paladin, you have four 1st-level and two 2nd-level spell slots. With a Charisma of 14, your list of prepared spells can include four spells of 1st or 2nd level, in any combination.
If you prepare the 1st-level spell Cure Wounds , you can cast it using a 1st-level or a 2nd-level slot. You can change your list of prepared spells when you finish a long rest. Preparing a new list of paladin spells requires time spent in prayer and meditation: at least 1 minute per spell level for each spell on your list. Spellcasting Ability Charisma is your spellcasting ability for your paladin spells, since their power derives from the strength of your convictions. You use your Charisma whenever a spell refers to your spellcasting ability. In addition, you use your Charisma modifier when setting the saving throw DC for a paladin spell you cast and when making an attack roll with one.
Divine Health By 3rd level, the divine magic flowing through you makes you immune to disease. Sacred Oath When you reach 3rd level, you swear the oath that binds you as a paladin forever. Up to this time you have been in a preparatory stage, committed to the path but not yet sworn to it. Now you choose an oath, such as the Oath of Devotion. Your choice grants you features at 3rd level and again at 7th, 15th, and 20th level. Those features include oath spells and the Channel Divinity feature.
Oath Spells Each oath has a list of associated spells. You gain access to these spells at the levels specified in the oath description. Once you gain access to an oath spell, you always have it prepared. Channel Divinity Your oath allows you to channel divine energy to fuel magical effects.
Oppression Su : When a despot reaches 4th level, she gains the supernatural ability to oppress other living creatures by speaking to them and channeling negative energy into the power of her voice. This is a language-dependant, mind-affecting ability. Creatures with chaotic alignments are affected first, and creatures with lawful alignments are affected last.
Within the alignment spectrum, closer creatures are affected first. A target that is oppressed becomes sickened with guilt and depression -2 penalty on all attack rolls, weapon damage rolls, saving throws, skill checks, and ability checks for 1 minute. If the despot has twice as many levels or more than any creature that is oppressed, that creature is instead nauseated can only take a single move action each turn for 1 minute. Leadership Ex : Upon reaching 5th level, a despot gains the Leadership feat as a bonus feat. Mark of Justice Sp : At 7th level, a despot can cast mark of justice, as the spell, once per week. She can use this ability one additional time per week for every four levels after 7th, to a maximum of 4 times a week at 19th level. Code of Conduct A despot must be of lawful evil alignment and loses all class abilities if she ever willingly commits a chaotic act such as breaking a vow or contract or betraying an ally.
She must at all times work to expand and grow her domain, either by virtue of the Leadership feat or by strong-arming those less fortunate and powerful than herself. She is allowed to abuse her sovereignty in any way she sees fit to further her own personal strength and glory, but she must protect and defend her subjects and allies from harm from other forces. Likewise, she must not overburden her subjects so that they cannot support her. Associates A despot adventures only with characters of a non-chaotic alignment and remains suspicious and wary of those who are not lawful. She will never knowingly associate with chaotic characters, nor will she continue an association with someone who consistently offends her moral code.
Паладин претерпел несколько изменений в навыках Кары и нескольких подклассах с новыми и переработанными функциями, чтобы сделать его более грозным святым героем на поле боя. Благодаря множеству способов поддержать союзников и нанести урон противникам, эта новейшая версия Паладина берет основные элементы класса и настраивает их, чтобы выявить некоторые из лучших особенностей класса, а также дать ему несколько новых приемов. Паладин теперь будет иметь доступ к функции «Мастерство владения оружием» и внес несколько изменений в некоторые заклинания и умения. Мастерство владения оружием наделяет оружие, используемое в бою, уникальными эффектами, причем разное оружие имеет разные эффекты, например, наложение помех или рассекание дополнительного врага. Кара паладина заменила Божественную кара и изучается на 2-м уровне. Это дает паладинам список эксклюзивных для класса заклинаний поражения, которые всегда готовы, а новые заклинания открываются по мере повышения их уровня. Их также можно использовать, не расходуя ячейку заклинаний один раз, прежде чем потребуется длительный отдых. Изученные удары и соответствующие им уровни следующие: 2-й — Божественный удар, Громовой удар 5-й — Сияющий удар 9-й — Ослепляющий удар 13-й — Ошеломляющий удар 17-й — Изгоняющий удар Канал Божественности — эта функция имеет новое правило, касающееся мультиклассирования, и указывает, если вы имеют более одного класса с функцией Божественного Канала, например, Клерик, использование этой функции классом может быть потрачено только на опции Божественного Канала этого класса. Произведение заклинаний претерпело три основных изменения для паладинов, а именно: Подготовка заклинаний больше не привязана к уровню ячеек заклинаний паладина.
D&D 5E Basic Build Series: Paladin
A paladin follows a strict code of discipline and devotion. While the archetypal paladin is lawful good, protecting the innocent and the weak, paladins in 5e can be much more varied than this (though certainly do steer towards being protectors). Wizards of the Coast recently unveiled the latest One D&D playtest update, with major changes to the Druid and Paladin classes. Прежде чем начать создавать персонажа паладин в игре Dungeons & Dragons (DnD), вам нужно определиться с его расой и классом.
Paladin NPCs & How to Use Them for EVERY Tier of Play
Морской заслон. Действием вы направляете море, чтобы создать облако густого тумана, которое окружает вас на 20 футов во всех направлениях. Туман перемещается вместе с вами, оставаясь центрированным на вас и создавая сильно заслонённую местность вокруг вас. Вы и каждое существо в пределах 5 футов от вас рассматриваете эту область как слабо заслонённую. Этот туман существует 10 минут, огибает углы и не может быть рассеян, если вы не решите отменить этот эффект никаких действий не требуется. Ярость приливов. Бонусным действием вы направляете огромную мощь волн, чтобы усилить свои атаки на 1 минуту. Один раз в ход в течение продолжительности действия, когда вы попадаете по существу атакой оружием, вы можете оттолкнуть цель на 10 футов от себя.
Если цель столкнулась с препятствием или другим существом, она получает дробящий урон, равный вашему модификатору Харизмы. Аура Освобождения 7-й уровень, умение клятвы открытого моря Вы наполняете ближайших существ энергией движения. Пока вы дееспособны, вы и существа по вашему выбору в пределах 10 футов от вас не могут быть схвачены или опутаны, а штрафы перемещения и атакам под водой игнорируются. Существа, которые уже были схвачены или опутаны, при входе в ауру, могут потратить 5 футов перемещения, чтобы автоматически освободится, если только они не связаны магическими оковами. На 18-м уровне радиус этой ауры увеличивается до 30 футов. Бурные Воды 15-й уровень, умение клятвы открытого моря Всякий раз, когда существо входит в вашу досягаемость или выходит из неё вы можете реакцией призывать силу разрушающих вод. Существо получает 1к12 дробящего урона и должно преуспеть в спасброске Силы против Сл ваших заклинаний, иначе будет сбито с ног.
Мистический сорвиголова 20-й уровень, умение клятвы открытого моря Вы учитесь управлять духами известных в истории морских капитанов, чтобы ненадолго стать образцом героического приключения. Действием вы вселяете в себя духов моря, чтобы получить следующие преимущества на 1 минуту: Вы совершаете с преимуществом проверки Силы Атлетика и получаете скорость лазания, равную вашей скорости ходьбы. Если у вас уже есть скорость лазания, то она удваивается; Если вы находитесь в пределах 5 футов от существа и в пределах 5 футов от вас нет других существ, вы совершаете с преимуществом броски атаки против этого существа; Бонусным действием вы можете совершить Рывок или Отход; Вы совершаете с преимуществом проверки и спасброски Ловкости против видимых эффектов.
GameCows Ranking: 3 This ability is only going to be useful in certain situations. As an action, the Paladin can use Divine Sense to detect any celestial, fiend, or undead within 60ft. This can also be used to find consecrated and desecrated areas as well. The Paladin can heal hitpoints equal to 5x their Paladin level. The Paladin can transfer as many hitpoints as they want from that total.
The Paladin can also use 5 of their healing points to instead cure a disease or neutralize poison. Each one adds a slightly different bonus but is specialized towards a particular combat style. Fighting Style bonuses do not stack. They can still have a shield or a spell focus in the other hand and still get the bonus.
Given that the Paladin wants feats to boost its martial prowess, its casting ability, as well as having two primary ability scores, getting this one extra feat is a big increase in our competence. Polearm Master gives us an additional attack with a bonus action after we take the attack action, and it also gives us a reaction attack whenever a creature enters our reach. Having both these options will increase our average damage per round significantly. Skill — Insight. A useful social skill, plus it seems fitting for a Paladin to know when someone is lying. Languages — Common and Dwarvish.
Class: Paladin Skills — Athletics, Persuasion. Persuasion is a commonly used skill based on Charisma. Divine Sense — 4 times per long rest, we can detect Celestials, Fiends, and Undead. It will scale well as we level up, adding an additional 5 HP to our pool, granting us a decent store of health to use. Constitution is an important stat for any character, doubly so for those looking to utilize concentration, and the best we can afford is a 14. This guide treats Paladin as a Charisma primary class rather than Strength for the purpose of enhancing the strong points of Paladin, an approach encouraged for all Paladins. Background Sailor Skills — Intimidation, Perception. Perception is the most used skill in the game and important to every character. Athletics from Sailor we already have, and can thus replace with any other skill.
Glory You thought Conquest was a different spin for a Paladin? Glory focuses on propelling you and your companions to legendary status by focusing on honing their body and skill and putting them to use through acts of courage. Inspiring Smite [CD] 2 — Whilst you can in theory apply these temporary hit points to as many creatures as you have temp hp, realistically for this ability to be worth anything you need to keep the number of creatures to one or two. The use of your bonus action feels a little clunky and makes the activation of this ability dependent on not only multiple factors, but spending an entirely separate resource. This would have easily been a 3 if you could activate it as a bonus action independently. The range should have been at least 10 feet to start with to make the ability more feasible. This still warrants a 2, as a self-speed bump of 10ft can be useful to a melee character in particular. Glorious Defense 3 — This can be a very potent defensive and retribution ability, however, it is held back by requiring the party to stay tightly clustered together in melee range of the enemy and tying the number of uses to your Charisma modifier for some reason. Watchers Sworn to protect the world from extraplanar threats, this subclass is dedicated to being the ever-vigilant sentry against the threats who seek to invade from beyond our own world. Interestingly these Paladins are said to create and maintain a network of spies and informants, in order to keep an eye on any cult activity. Notably, they get access to typically more arcane magic, including Alarm and Counterspell. Oath Spells 3 — A thematic list, with a lot of utility in it. It would have been nice to see some better combat-relevant entries. Mortal Bulwark 4 — This is a very powerful ability, mixing general combat effectiveness with the ability to potentially just end an encounter. This only warrants a 4 because it covers a lot of creature types, but not all of them, and a capstone should ideally not be this niche. Guidance [Cantrip] — Applicable if you chose the Blessed Warrior Fighting Style, this is a very useful cantrip to pick up to help your party pass the skill checks which really matter. Bless [1st level Spell] — Not only great for support Paladins, this spell, unfortunately, takes your entire action, but rewards the party with a significant boost to their accuracy and save defense. Cure Wounds [1st level Spell] — Whilst you have Lay on Hands, it never hurts to have another option for healing yourself and your party. This can be especially useful if you need to use your Lay on Hands to cure a disease or neutralize a poison, rather than heal hit point damage. Divine Favor [1st level Spell] — A damage boosting alternative to Divine Smite, this is a great spell for longer fights, or if you need to spread radiant damage, such as shutting down the regeneration of vampire spawn. Protection from Evil and Good [1st level Spell] — A great defensive buff that works against a large enough number of creature types to be relevant frequently enough to keep on hand. Aid [2nd level Spell] — Not to be confused with temporary hit points, this spell increases your actual hit point maximum, meaning you can heal these newfound points. This is a great durability buff for your party and is especially useful for lower hit dice characters like Wizards. Find Steed [2nd level Spell] — Being able to summon your own mount, enhanced with a telepathic and magical link, is a very useful means of transportation. Small-sized Paladins can actually ride their mastiffs into those places! Here are some examples of strong race choices for a Paladin: Dragonborn 4 — Great stats, a damage resistance, and a breath weapon! Goblin 5 — A perfect Dexadin, bringing additional nova damage in the form of Fury of the Small, whilst giving you the ability to skirmish with Nimble Escape. Half-Elf 5 — You can boost your Charisma, Constitution, and the physical stat of your choice, whilst getting skills and some other nice ribbons. A great Paladin, regardless your primary stat, and potentially frees up an ASI for a feat. Combat-orientated feats are generally better for Paladins, however, feats which provide additional spellcasting can be valuable for the half casting class, especially support Paladins, and this will be reflected in their rating and description. Here are some examples of strong feat choices for a Paladin: Great Weapon Master 5 — A potential damage boost and source of bonus action attacks, for Paladins using great weapons this is a great feat. This is particularly useful for Vengeance and Conquest Paladins, as they both have accuracy-increasing Channel Divinity options. Sentinel 5 — Excellent tanking feat, this will allow you to make reaction attacks more often and give you the ability to lock down the battlefield. Dragon Fear [Dragonborn] 4 — You can round out your choice of three different stats, all great for Paladins, and gain a good debuff that synergizes well with a Conquest Paladin. Slasher 5 — If you favor slashing weapons like longswords, scimitars, and great axes this feat gives you a great way to hinder the mobility of your enemies and adds a nasty debuff when you crit, to add insult to smite-based injury. The ratings take multiclassing prerequisites into consideration; if a multiclass will require you to have a 13 in a stat other than Str or Cha, it will likely receive a lower score unless the stat is one you would already have at 13 or higher, for example, Dexterity on a Dexadin. General multiclass tips for the Paladin: The multiclass prerequisites for a Paladin are Str and Cha scores of 13 or higher, this means multiclassing is easier for a Strength-based Paladin than a Dexadin. Multiclassing a Dexadin is still viable, but it will make you more MAD and require an investment in Strength you may not really use otherwise. If your primary interest in Paladin is using Divine Smite taking levels in any fullcaster class will give you a much faster spell slot progression to fuel those smites. Some popular jumping points for the Paladin class are 2nd level when you have Divine Smite and Spellcasting, 5th level when you have Extra Attack, and 6th level when you have all of those features and your Aura of Protection. However, requiring an Int of 13 is a steep cost for a MAD character and you would have to go two levels in to gain Infusions, making this a very niche combination. Note: The Artificer has a unique spellcasting progression that increases your spellcasting level by 1 when you take a level in it, despite having similar spellcasting to a half caster like the Paladin. This means the spell slot gain is the same with a level of Artificer as it would be with a level of Cleric, Wizard, etc. If you take this class to third level, Armorer, specifically the Guardian form, is recommended for the temporary HP and Thunder Gauntlets. Barbarian 4 — Excellent for those looking to make a durable Paladin or a grappling Paladin, the small damage boost is a nice bump, but minor overall. If you choose to go three levels in, Totem Bear is a huge durability boost, Zealot gives you a damage boost, and Path of the Beast offers a mix of defense and offense with the tail and claws. Bard 3 — Best for support Paladins who focus on Charisma, this class will allow any Paladin to perform as a competent skill monkey with access to an additional skill, Jack of All Trades, and Expertise depending on how many levels you take in the class. If you choose to gain a subclass from this multiclass the recommended options for combat are the College of Swords, which gives you maneuver style uses for your Bardic Inspiration dice, and a second Fighting Style, or the College of Whispers which gives you a Divine Smite-like use for the same dice. If you want to further your side job as a skill monkey or want access to certain spells, the College of Lore grants you unrestricted spell choices and additional Expertise. Cleric 3 — Whilst MAD, Wisdom is a good tertiary stat to have some investment in, and gaining a subclass at Cleric level 1 and Channel Divinity the following level makes this a potent, front-loaded dip. The subclass you choose is important here and should be dictated by what role you are trying to strengthen; a dip into Life Cleric will make you a very potent healer when combined with Lay on Hands, choosing the War Domain can allow you to do more nova damage with bonus action attacks, and the Forge Domain allows you to create your own magic weapon. The viability of this multiclass is entirely dependent on your ability scores and your priorities, depending on your build this can be very valuable. Druid 2 — This is only worth it if you already have the necessary Wisdom and there are Druid-specific spells that really interest you. Recommended subclasses are Circle of Dreams for access to bonus action healing, and Circle of Stars for a variety of benefits including Guidance, a bonus to healing, or an easier time maintaining concentration.
Paladin Handbook: DnD 5th Edition Class Guide – RPGBOT
The Paladin table shows how many spell slots you have to cast your spells. Выбор пути: способности и специализации паладина Паладин DnD: особенности класса и его роли Основной особенностью паладина является его связь с магией и божественными силами. Anti-Paladins are the fanatical zealots serving evil deities as crusaders, commanders, and champions.